Mezinárodní ekonomie

Příklady kombinací různých forem hodnocení

Příklady hodnocení jsou konstruovány pro prezenční zkoušení. Při online variantě není možnost mid-term testu, ale ostatní příklady se použijí analogicky.

Neúspěšný student, který přišel jen na zkoušku

Toto je příklad studenta, který se (z různých důvodů) neúčastnil žádného z dalších částí hodnocení krom povinné zkoušky.

Student získal na (prezenčním) termínu zkoušky 15 bodů.

Vzhledem k tomu, že se neúčastnil žádné další části hodnocení, je jeho termín zkoušky vyhodnocen právě jen za 15 bodů, což odpovídá dle stupnice známce "F". Pokud by se účastnil např. autokorekčních cvičení, mohl by si tento výsledek zlepšit na 16 bodů a být tak na termínu úspěšný.

Úspěšný student, který se zúčastnil mid-termu

Příklad studenta, kterému absolvování mid-termu umožnilo složit daný termín zkoušky, ačkoli první část zkouškového testu (např. z důvodu stresu) nezvládl úplně dobře.

Student získal na mid-termu 9 bodů (z možných 11) a potom na závěrečném zkouškovém testu získal 5 bodů (z možných 11) z první části testu a 10 (z možných 16) ze druhé části zkouškového testu.

Výsledek za samotný zkouškový test je sice "nedostatečných" 15 bodů (=5+10), ale protože má student lepší výsledek z mid-termu než z první části zkoušky, získá zprůměrovaný výsledek. Jeho zisk ze zkouškového termínu je tedy (9 + 5)/2 + 10 = 17b, což odpovídá známce "E".

Neúspěšný student, který se zúčastnil všech dobrovolných částí hodnocení

Příklad neúspěšného studenta, který se zúčastnil všech dobrovolných částí hodnocení.

Student se zúčastnil 10 autokorekčních cvičení (ze 12) a 9 ze cvičení zvládl na alespoň 40 %. Dále se zúčastnil mid-termu, kde získal 3 body (z možných 11) a také získal bod za "dodatečné aktivity", na kterých se s vyučujícím dohodl v šestém (tj. posledním možném) týdnu semestru. Na závěrečném testu získal 5 bodů (z možných 11) za první část zkouškového testu a 9 (z možných 16) ze druhé části testu.

Výsledek zkouškového testu je "nedostatečných" 14 bodů. Tento výsledek nijak neovlivní absolvovaný mid-term, protože jeho výsledky jsou horší než první část zkouškového testu (3 < 5). Přičte se však jeden dodatečný bod za plnění autokorekčních cvičení (průběžný výsledek je tedy 15 bodů). Bod za "dodatečné aktivity" se však nepřičte, protože dle nastavených podmínek není možné tento bod použít ke zlepšení známky z "F" na "E". Student tedy s průběžným výsledkem 15 bodů na termínu neuspěl a musí absolvovat termín další. Pokud bude další termín úspěšný, přičte se před hodnocením také bod za "dodatečné aktivity" (viz následující příklad).

Úspěšný student, který si dodatečnou aktivitou zlepšil známku

Příklad úspěšného studenta, který se zúčastnil autokorekčních cvičení a "dodatečnou aktivitou" si zlepšil známku.

Student se zúčastnil 11 autokorekčních cvičení (ze 12) a všechny splnil alespoň na 40 %. Dále získal bod za "dodatečnou aktivitu", na které se s vyučujícím dohodl již ve druhém týdnu výuky. Na závěrečném zkouškovém testu získal celkem 22 bodů (rozdělení není podstatné, protože neabsolvoval mid-term).

Samotných 22 bodů ze zkoušky odpovídá hodnocení "C". Před hodnocením se však přičte jeden bod za autokorekční cvičení. Jelikož je 22 + 1 = 23 bodů úspěšně složená zkouška, přičte se i bod za "dodatečné aktivity", tj. bodový zisk na termínu je
22 + 1 + 1 = 24 bodů, což odpovídá hodnocení "A".