Základní informace k předmětu
Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí
poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce
vztahu s klientem. Předmět není primárně zaměřen na
seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých
funkčních oblastech organizací (strategické
řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný
poradenský proces, znalosti těchto
funkčních oblastí vychází z předmětů Podniková ekonomika I, Marketing I,
Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. a jsou vítány, nikoliv vyžadovány. Předmět není určen pouze
pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro
studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách
(například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence
výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).
Hlavní cíle kurzu jsou:
- vymezit manažerské poradenství a seznámit s odvětvím
- navést studenty, co je třeba pro řízení poradenské firmy,
-
představit studentům základy poradenského přístupu - dovednosti poradce a vyzkoušet si je
- aplikovat metody či nástroje strukturované analýzy a řešení problémů (pyramid pinciple)
- systematicky aplikovat základní postupy projektového managementu, a to převážně v oblasti plánování projektu;
- prezentovat práci poradce v souladu s etickými zásadami paradenské činnosti
- seznámit studenty s tzv. "interview case study" realizovanými poradenskými organizacemi při výběru kandidátů na pracovní pozici konzultanta