Manažerské poradenství

Základní informace k předmětu


Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce vztahu s klientem. Předmět není primárně zaměřen na seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých funkčních oblastech organizací (strategické řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný poradenský proces,  znalosti těchto funkčních oblastí vychází z předmětů Podniková ekonomika I, Marketing I, Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. a jsou vítány, nikoliv vyžadovány. Předmět není určen pouze pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách (například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).

Hlavní cíle kurzu jsou:

  • vymezit manažerské poradenství a seznámit s odvětvím
  • navést studenty, co je třeba pro řízení poradenské firmy,
  • představit studentům základy poradenského přístupu - dovednosti poradce  a vyzkoušet si je
  • aplikovat metody či nástroje strukturované analýzy a řešení problémů (pyramid pinciple)
  • systematicky aplikovat základní postupy projektového managementu, a to převážně v oblasti plánování projektu; 
  • prezentovat práci poradce v souladu s etickými zásadami paradenské činnosti
  • seznámit studenty s tzv. "interview case study" realizovanými poradenskými organizacemi při výběru kandidátů na pracovní pozici konzultanta