Reflexe událostí v EU

6. listopadu: Česká veřejnost a EU

Průběh hodiny:

1. Krátká diskuse nad děním v EU v posledních 14 dnech

2. Představení vnímání EU v ČR.

3. Diskuze na jednotlivými segmenty české společnosti ve vztahu k EU


Úkoly

1. Sledovat dění v EU v posledních 14 dnech a vybrat tři události, které Vás v EU v daném období zaujaly. Ty stručně popište - připravte pečlivě ozdrojovaný krátký odstavec ke každé. 

2. Přečíst si text "Czechs and the EU Brand" a zamyslet se nad tím, se kterým segmentem společnosti (str. 9) se nejčastěji ve svém okolí potkáváte. Uveďte to také do textu přípravy. 


Přípravy vložte do odevzdávárny do složky "přípravy na 4. hodinu", a to do pátku 3. listopadu 12:00.


Téma eseje: Výzkumy STEM (první dva zadané texty) v české společnosti charakterizují segment "kritických" / "kritických a otevřených", který tvoří 16-17 % populace. V rámci eseje představte tomuto segmentu současnou EU tak, aby ji vnímali co nejvíce pozitivně.


Literatura:

„Czechs and the EU Brand: How do Czechs feel about the EU and what could change their mind?“, Behavio Labs, STEM Institute, EUROPEUM Institute for European Policy, 

"Výzkum v oblasti vztahu obyvatel ČR k Evropské unii včetně jeho implikací pro komunikační strategie vlády ČR směrem k občanům ČR: Syntéza a doporučení," Institut pro evropskou politiku EUROPEUM, z.s., https://www.vlada.cz/assets/evropske-zalezitosti/aktualne/Synteza_final.pdf, str. 8-18.

Vít Dostál: "O české krizi evropanství, jejích příčinách, dopadech  a cestě z toho ven" in Pavlína Janebová, Klára Schovánková, Česko. Německo. V kontextu, https://cz.boell.org/sites/default/files/2023-06/cesko-nemecko-v-kontextu_cz_1.pdf, str. 91-96,