ZUR401 Základy studia kultury
Formy výuky a metodika studia
Formy výuky předmětu
Potřebné znalosti a vědomosti získávají účastníci kurzu z přednášek, studiem předepsané literatury a rovněž si je osvojují v seminářích v procesech interpretace kulturních produktů, v pracovních diskusích nad zadanými tématy, při přípravě a prezentaci ústních sdělení a referátů a v průběhu zpracovávání zadaných písemných úkolů. Důležitou formou výuky jsou diskusní fóra, jejichž posláním je zhodnotit úroveň referátů a písemných prací.
Metodika studia
Výukový program je rozložen do třinácti pracovních týdnů (viz ZUR401 / PRACOVNÍ HARMONOGRAM PŘEDMĚTU / Osnova týdnů). Harmonogram předmětu určuje na každý týden sumu studijních úkolů a rovněž poskytuje metodický návod, jak tyto úkoly zvládnout. Studijní látku je třeba nastudovat ve stanovených termínech a ve stanoveném pořadí, neboť témata, která jsou určena pro jednotlivé pracovní týdny, na sebe navazují a vzájemně se osvětlují. To platí jak pro studijní literaturu, tak i pro písemné úkoly. Zvládnutí celkového množství studijní látky je časové náročné. Nerespektování studijního harmonogramu se obvykle projeví na snížené kvalitě osvojených znalostí a dovedností, a tedy i kvalitě výstupů a celkových dosažených výsledků.
Potřebné znalosti a vědomosti získávají účastníci kurzu z přednášek, studiem předepsané literatury a rovněž si je osvojují v seminářích v procesech interpretace kulturních produktů, v pracovních diskusích nad zadanými tématy, při přípravě a prezentaci ústních sdělení a referátů a v průběhu zpracovávání zadaných písemných úkolů. Důležitou formou výuky jsou diskusní fóra, jejichž posláním je zhodnotit úroveň referátů a písemných prací.
Metodika studia
Výukový program je rozložen do třinácti pracovních týdnů (viz ZUR401 / PRACOVNÍ HARMONOGRAM PŘEDMĚTU / Osnova týdnů). Harmonogram předmětu určuje na každý týden sumu studijních úkolů a rovněž poskytuje metodický návod, jak tyto úkoly zvládnout. Studijní látku je třeba nastudovat ve stanovených termínech a ve stanoveném pořadí, neboť témata, která jsou určena pro jednotlivé pracovní týdny, na sebe navazují a vzájemně se osvětlují. To platí jak pro studijní literaturu, tak i pro písemné úkoly. Zvládnutí celkového množství studijní látky je časové náročné. Nerespektování studijního harmonogramu se obvykle projeví na snížené kvalitě osvojených znalostí a dovedností, a tedy i kvalitě výstupů a celkových dosažených výsledků.