Edukace žáků s poruchami chování
Základní způsoby hodnocení chování a vyhodnocení situace dítěte/žáka (strukturované hodnocení chování, situace).
Vzhledem k časové dotaci tohoto předmětu (8h) tuto kapitolu vnímejte prosím jako informativní vsuvku k tématu diagnostiky. Přesto jsem přesvědčen, že pro vás může být inspirativní i pro vaši učitelskou profesní praxi.
Doporučuji minimálně prostudovat prezentace "1_Poradenský proces" a přečíst si kapitolu z Kopřivovy knihy.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2020/SPk802/um/1___Poradensky_proces_-_obecny_uvod_neu.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2020/SPk802/um/kopriva_-_1.kapitola_-_vztah_pracovnika_a_klienta_-_scan.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2020/SPk802/um/Eticka_hlediska_intervence_-_chapter.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2020/SPk802/um/gabura-pruzinska_-_vyber_pro_vedeni_pripdadu_-_scan.pdf
Strukturované hodnocení je "tabulka", která pomáhá popsat základní aspekty situace dítěte a jeho chování. Jde o jednoduchý "diagnostický" nástroj - raději hovořím o nástroji k hodnocení situace.
Tabulka od Elliotta a Place (2002) z jejich knihy Dítě v nesnázích je jednodušší formou.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2020/SPk802/um/strukturovane_hodnoceni_problemu_-_elliot-place.jpg