Školní pedagogika 2

Okruh 7: Učitel jako aktér výuky

Základní studijní opora

Téma 7: Učitel jako aktér výuky
Prezentace poskytující základní orientaci v tématu.

Základní studijní text

Učitel jako reflektivní praktik
Janík, T., Slavík, J., Píšová, M., & Minaříková, E. (2011). Učitel jako reflektivní praktik. In T. Janík, E., Minaříková a kol., Video v učitelském vzdělávání (s. 13-24). Brno: MU.

Další studijní texty

Historické ohlédnutí: J. A. Komenský
Odstavec z Velké didaktiky shrnující pohled Komenského na učitele.
Gavora, P. (2001). Výskum životného príbehu: učiteľka Adamová. Pedagogika, 51(3), 352-368.
Studie v odborném časopisu mapující profesní dráhu jedné učitelky (jako příklad výzkumu zaměřeného na profesní dráhy učitelů).
Bendová, A. (2016). Třídní učitel v sociálních vztazích se svými žáky: případová studie. Pedagogická orientace, 26(2), 252–271.
Studie v odborném časopisu zaměřená na zkoumání fenoménu třídnictví (v poněkud vzdáleném kontextu střední odborné školy).
Korthagen, F., & Wubbels, T. (2011). Učit se z praxe. In F. Korthagen a kol. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Jedna stránka z odborné knihy věnovaná popisu toho, jak se učitelé učí ze své praxe ("model ALACT").