Školní pedagogika 2

Okruh 8: Výuka jako utváření učebního prostředí

Základní studijní opora

Téma 8: Výuka jako utváření učebního prostředí
Prezentace poskytující základní orientaci v tématu.

Základní studijní text

Vyučování a výuka
Janík, T. (2015). Vyučování a výuka. In Horká, H., Filová, H., Janík, T., & Kratochvílová, J., Studie ze školní pedagogiky (s. 99-104). Brno: Masarykova univerzita.

Další studijní texty

Vyučovací metody
Skalková, J. (1999). Vyučovací metody. In J. Skalková, Obecná didaktika (s. 165-202). Praha: ISV.
Organizační formy výuky
Skalková, J. (1999). Organizační formy vyučování. In J. Skalková, Obecná didaktika (s. 203-231). Praha: ISV.
Didaktické zásady
Kurelová, M. (2002). Didaktické zásady. In Z. Kalhous, O. Obst a kol., Školní didaktika (s. 268-272). Praha: Portál.
Historický vývoj pojetí vyučování
Filová, H. (2015). Historický vývoj pojetí vyučování a vznik systému tradičních didaktických principů. In Horká, H., Filová, H., Janík, T., & Kratochvílová, J., Studie ze školní pedagogiky (s. 105-116). Brno: Masarykova univerzita.