Organizační pokyny k výuce
Organizační pokyny k výuce
Cíl předmětu:
Cílem
kurzu zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky
v konkrétních školních aplikacích, učit se pracovat s informacemi,
které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a získávat další údaje, které
jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních
žáků. Navázat na zkušenosti s cílenou diagnostickou činností
z bakalářského studia a orientovat se přednostně: a) na diagnostiku
procesu učení žáků a jejich výsledků, b) na zkušenosti učitelů s řešením
problémového chování žáků a na diagnostiku vztahů ve třídě.
Forma předmětu: přednáška a
seminář: obojí v dvouhodinovém bloku. Na výuce participují členové katedry
pedagogiky a psychologie.
Výuka probíhá od 18.9. do 20.11.2023 (od 21.11.
začíná praxe učitelských st. programů UP 3, v jejímž rámci zpracováváte portfoliový úkol). Přednáška
probíhá v sudé týdny, seminář jedenkrát za 14 dní. S ohledem na
zkrácení výuky předmětu kvůli praxím, je výuka
v seminářích povinná. Pokud si budete chtít nahradit výuku, můžete tak učinit ve skupině v druhém týdnu, pokud v tuto dobu výuka probíhá,
nebo v jiné skupině po domluvě s vyučujícími obou skupin. Na semináři
je nezbytná
aktivní účast a participace na výuce, splnění dílčích
úkolů, včetně úkolu portfoliového. Doporučujeme účast na přednáškách, jsou se semináři
propojeny a pomohou vám při zpracování portfoliového úkolu. Portfoliový
úkol je součástí SZZ.
Pokud by bylo
nařízeno omezení kontaktní výuky
seminářů, bude probíhat výuka on-line. Semináře online by byly povinné a probíhaly
by dle původního rozvrhu v prostředí MS Teams. O případných změnách obdržíte včas mail.
Studenti vyjíždějící
na Erasmus+
program se registrují do skupiny s názvem Erasmus. Samostatně
studují dle cílů, obsahu a pojmenovaných výstupů v sylabu předmětu. Pracují na
splnění portfoliového úkolu. Pro vzájemné hodnocení portfoliového úkolu si
vytvoří dvojici se spolužákem ze studijní skupiny Erasmus. Svůj portfoliový
úkol vloží do odevzdávárny skupiny Erasmus.
● aktivní účast a participace studentů na výuce, (a to i
v případě on-line výuky se zapnutou kamerou),
●
písemné
zpracování portfoliového úkolu a jeho sebehodnocení,
●
hodnocení
práce spolužáka a zkvalitnění své práce na základě zpětné vazby spolužáka,
●
představení
výsledků své práce na závěrečném kolokviu,
●
plnění
průběžných úkolů včetně samostudia.
Informace k portfoliovému úkolu
a) Pro svůj diagnostický úkol si
můžete vybrat jeden z níže uvedených úkolů, nebo jich můžete zpracovat
více. Ke každému úkolu najdete v interaktivní osnově formulář, do něhož
budete úkol zpracovávat.
· Diagnostikování výsledků a procesu
učení
· Diagnostikování sociálních vztahů ve
třídě
· Tvorba a implementace výchovného
plánu
· Kazuistika problémového chování žáků
· Využití hodnocení na podporu učení
c)
Student
zpracuje portfoliový úkol a svoji práci zhodnotí. Provede kontrolu vejce -
vejci (vloží dokument do osobní poskytovny. Druhý den po vložení provede
kontrolu podobných souborů “vyhledat podobné soubory” (ikona dvou vajec).
Zjistí procentuální shodu, kterou zapíše do své práce.
d)
Zašle
svoji práci e-mailem spolužákovi pro vzájemné hodnocení.
e)
Spolužák
práci prostuduje, zhodnotí, napíše doporučení k případným úpravám a zašle zpět
autorovi.
f)
Autor
práci zkvalitní, zareaguje na doporučení a vloží do odevzdávárny s číslem
své studijní skupiny (včetně zpětné vazby a hodnocení spolužáka).
Pozor, je důležité dodržet termíny pro odevzdání
úkolu (uzavření odevzdávárny).
Termíny, které je nutno dodržovat
pro vložení portfoliového úkolu si hlídejte
v odevzdávárně.
Kolokvia budou stěžejně probíhat v období od 15.1.2024 do 22. 1.2024. Další
termíny budou nabídnuty až do konce zkouškového období. Termíny budou včas
vypsány. Ke kolokviu si přinese student svoji práci v tištěné podobě. Studenti se hlásí do kolokvií svého
vyučujícího.