Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele
Cíle předmětu
Cílem
kurzu je zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky
v konkrétních školních aplikacích, učit se pracovat s informacemi,
které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a získávat další údaje, které
jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních
žáků. Navázat na zkušenosti s cílenou diagnostickou činností
z bakalářského studia a orientovat se přednostně: a) na diagnostiku
procesu učení žáků a jejich výsledků, b) na zkušenosti učitelů s řešením
problémového chování žáků a na diagnostiku vztahů ve třídě.
Záměrem je:
- umožnit budoucím učitelům zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky na sobě samých
a v konkrétních školních aplikacích.
- naučit se pracovat s informacemi, které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a také získat další údaje, které jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních žáků, screening běžných problémů v práci se školní třídou jako skupinou.