Přednáška č. 1: Diagnostika výsledků žáků
V úvodní přednášce navazujeme na znalosti, dovednosti a zkušenosti s diagnostickou činností z bakalářského studia. Otevíráme téma diagnostikování a hodnocení výsledků vzdělávání žáků a procesu učení. V přednášce navazující představujeme šest přístupů k hodnocení výsledků žáků, dotýkáme se diagnostikování klíčových kompetencí a dynamického hodnocení. Přednášky jsou provázány se semináři, na nichž se budete šesti přístupy zabývat podrobněji. Je důležité se s přednáškou seznámit před seminářem. Obsahové zaměření přednášek a seminářů vyžaduje od vás syntézu dosavadních znalostí, dovedností, zkušeností z předchozí fáze studia, zejména ze školní pedagogiky (hodnocení žáků), pedagogické psychologie, oborových didaktik, pedagogické komunikace a dalších, přemýšlení v souvislostech.
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vám mohou pomoci přemýšlet o smyslu a potřebě diagnostické činnosti a o požadavcích na profesní kompetence učitelů ve výuce.
V krátkém videu se dozvíte, jak růstové nastavení mysli žáků souvisí s jejich výsledky v oblasti čtenářské gramotnosti. Příspěvek by Vás mohl vést k autodiagnostice v roli učitele na praxi, k položení si otázky Jak já jako budoucí učitel podporuji prorůstové nastavení mysli u žáků, nebo naopak jak podporuji (třeba implicitně) fixní nastavení mysli.