Týden 4: Psychologická regulace fyziologických potřeb (T. Malatincová)
DOMÁCÍ ÚKOL 3:
ZAMYŠLENÍ:
Dlouhodobá změna chování ve smyslu pěstování zdravých návyků a odstranění nezdravých není jednoduchá a pacienti či klienti, kteří k odborníkům přicházejí, se liší v tom, jak dlouhou cestu již ve svém uvažování a pokusech o změnu uběhli. Tzv. transteoretický model změny předpokládá několik stádií, kterými musí člověk projít, aby dlouhodobé změny úspěšně dosáhl. Tato stádia jsou: 1) prekontemplace, 2) kontemplace, 3) úmysl a příprava, 4) jednání a 5) udržení jednání.
Každý pacient k nám bude vzhledem k určitému chování přicházet v některém z těchto stádií. Naším úkolem může být mu pomoci dané stádium úspěšně zvládnout a posunout se na další úroveň.
Pro každé stádium uveďte:
A) čím se podle Vás dle názvu bude asi vyznačovat, jak bude pacient/klient v daném stádiu uvažovat a jednat,
B) na co by měla být ze strany odborníka zaměřena pozornost během komunikace s pacientem/klientem v daném stádiu.
C) Poslední otázka: Co myslíte, že se může stát, když odborník během motivačního rozhovoru nesprávně vyhodnotí stádium, ve kterém se pacient nachází? Pokuste se uvést nějaký příklad.
Minimální počet slov není stanoven a úkol je možné úkol i ve formě odrážek. Prosíme ale o důsledné zamyšlení a o to, aby byl obsah srozumitelný. Jedná se o jedno z témat, která budou probírány na příští přednášce.
Vypracování vepište přímo do elektronického odpovědníku níže do středy 16. 10. 2024. Prosím, berte na vědomí, že po tomto termínu bude odpovědník uzavřen a pozdní úkoly nebudou brány v potaz. Neposílejte, prosíme, úkoly emailem, nebudou započteny!