Didaktika plaveckých sportů - navazující prezenční

Jaké můžeme využít organizační formy ve výuce plavání?

Organizační formu výuky plavání volíme dle počtu žáků nebo dle využití prostoru, který máme k dispozici. 

Dle počtu žáků:

  • kolektivní– všichni plní jednotný program
  • skupinové– rozdělení do skupin např. dle věku, plaveckého způsobu, délky tratě
  • dvojic– využití vzájemné pomoci a korekce chyb
  • individuální– nácvik techniky a odstraňování chyb v technice


Dle využití prostoru:

  • frontální plavání – spojené dráhy nebo na šířku – plavci plavou v řadě vedle sebe
  • plavání v jedné dráze – za sebou tam – nazpět po břehu (např. nácvik motýlka)
  • dvě nebo tři dráhy spojené – plaveme ve dvou elipsách – po kraji tam, středem zpět
  • na každé dráze jedno družstvo– domluva na základním pohybu plavců