Sortimentní politika, nákup a cenotvorba

Ukončení předmětu a zadání seminárních prác

Zpracování 2 úkolů (40% z celkového hodnocení) a písemný test (60% z~celkového hodnocení. Úkoly jsou hodnoceny počtem bodů od 0 do 5. Minimální počet bodů za každý úkol je 2,5. Test obsahuje kombinaci otevřených a uzavřených otázek s celkovým počtem bodů 30. Pro úspěšné zvládnutí testu je potřebné získat minimálně 18 bodů.
 
Zpracování dvou úkolů – písemně, odevzdání do odevzdávárny do domluveného termínu zkoušky, případně - dle domluvy s vyučujícím - i po termínu zkoušky.

Zkouška: online – test – mix uzavřených a otevřených otázek 

 Učební materiály: texty v interaktivní osnově

 + Word: Ceny a cenová politika_přednášky v Učebních materiálech - POUZE ZAŽLUTĚNÉ STRANY

 Pdf – kniha: Zentes……kap. 8, 9 a 12 v AJ v Učebních materiálech - jenom pro rozšíření poznatků



Zadání seminárních prací:

1. úkol

 Zamyslete se a odpovězte na otázku, které společné a které rozdílné faktory působí na sortimentní politiku v případě:
 nově začínajícího podniku – maloobchodní prodej a velkého nadnárodního řetězce
 Proč působí a nepůsobí uvedené faktory na oba dva subjekty?
 Jak uvedené faktory působí? Na co vše v dění obou podniků mají vliv:
 A) krátkodobý
 B) střednědobý
 C) dlouhodobý strategický?

 Vlivy rozdělte pro oba subjekty zvlášť, pokud je to možné

2. úkol

Jaké faktory ovlivňují nákupní politiku DM a nákupní procesy?   U nákupních procesů rozlište nákup operativní, taktický a strategický, nový a opakovaný.

Rozsah: Word - 1,5-3 strany – ucelený text obsahující věty, souvětí, odstavce a pokud se budete inspirovat zdroji, tak i uvedení zdrojů v textu i na konci….odevzdávárna