Seminář 8: Mediální vlastnictví
Čtvrtek 28.3. (Blok seminářů 7 a 8)
Asi není potřeba dlouze vysvětlovat proč je vlastnictví
médií klíčové – kromě ekonomické moci s sebou často nese také moc
politickou a nesmíme zapomenout ani na moc symbolickou. Jak různé společnosti
regulují vlastnictví médií? Jak regulátoři reagují na nové hráče – jako Facebook nebo Twitter? Jsou trhy a hospodářská
soutěž nejlepší zárukou pro společensky přínosné fungování médií?
Povinná četba:
Freedman, D. (2014)
“Metrics, models and the meaning of media ownership,” International Journal
of Cultural Policy, 20(2), 170-185, DOI: 10.1080/10286632.2012.752821
Doporučená četba:
“A Propaganda Model” In Herman, E. a Chomsky, N.: Manufacturing Consent. Pantheon 1988.
Svantesson, D. J. B. and van Caenegem, W. (2017) “Is it time for an
offence of ‘dishonest algorithmic manipulation for electoral gain’?”, Alternative
Law Journal, 42(3), pp. 184–189. doi: 10.1177/1037969X17730192.
Sjøvaag, H. & Krumsvik, A.H. (2018) In Search of Journalism Funding, Journalism Practice, 12:9, 1201-1219, DOI: 10.1080/17512786.2017.1370972
Ne-akademické zdroje:
Warren, E. (2019) “Here is How We Can Break Up Big Tech.“
Medium, https://medium.com/@teamwarren/heres-how-we-can-break-up-big-tech-9ad9e0da324c
What Does Media
Concentration Do to a Country?
https://www.youtube.com/watch?v=gEcq8c90IOw
J. Curran (May 2002) ‘Global Media Concentration:
Shifting the Argument’, Open Democracy,
https://www.opendemocracy.net/media-globalmediaownership/article_37.jsp
accessed 16 February 2020.