SPROC Inkluzivní speciální pedagogika

Možnosti vzdělávání žáků s NKS

  • Běžná MŠ
  • Logopedické třídy při MŠ
    • Vhodné pro zachování běžného prostředí a sociálních vazeb
  • MŠ logopedické
    • Děti se závažným typem i stupněm vady, které se vztahuje k postižení centrálních procesů řeči v oblasti vnímání, zpracování a užívání řeči
    • Nutná intenzivní a soustavná logopedická intervence
  • ZŠ logopedická, denní i internátní
    • Pro děti s takovým narušením řeči, které vyžaduje každodenní intenzivní logopedickou intervenci a nelze ji v místě bydliště zajistit ambulantně
    • Obsah výuky shodný s běžnou ZŠ, ale navíc jsou hodiny individuální logopedické péče
    • Snížený počet žáků ve třídách, logopedická intervence se prolíná celým vzdělávacím procesem
    • Po ukončení terapie se žáci vrací do svých kmenových škol v místě bydliště.
  • Běžná ZŠ s logopedickou třídou
    • Forma skupinové integrace
    • Snížený počet žáků
    • Vyučuje speciální pedagog: logoped
    • Krom učebního plánu učitel zajišťuje i logopedickou intervenci
    • V průběhu vyučování učitel rozvíjí komunikační schopnost žáků po obsahové i formální stránce
  • Běžná ZŠ
    • Individuální integrace
    • Musí být zajištěn individuální přístup a edukace podle individuálního vzdělávacího plánu
    • Musí být zajištěna logopedická intervence
    • Pedagogové musí ve všech předmětech, kde se porucha projevuje tento fakt zohlednit při klasifikaci

Ukázka podpory dítěte/žáka s NKS v závislosti na podpůrných opatřeních