SPROC Inkluzivní speciální pedagogika
Možnosti vzdělávání žáků s NKS
- Běžná MŠ
- Logopedické třídy při MŠ
- Vhodné pro zachování běžného prostředí a sociálních vazeb
- MŠ logopedické
- Děti se závažným typem i stupněm vady, které se vztahuje k postižení centrálních procesů řeči v oblasti vnímání, zpracování a užívání řeči
- Nutná intenzivní a soustavná logopedická intervence
- ZŠ logopedická, denní i internátní
- Pro děti s takovým narušením řeči, které vyžaduje každodenní intenzivní logopedickou intervenci a nelze ji v místě bydliště zajistit ambulantně
- Obsah výuky shodný s běžnou ZŠ, ale navíc jsou hodiny individuální logopedické péče
- Snížený počet žáků ve třídách, logopedická intervence se prolíná celým vzdělávacím procesem
- Po ukončení terapie se žáci vrací do svých kmenových škol v místě bydliště.
- Běžná ZŠ s logopedickou třídou
- Forma skupinové integrace
- Snížený počet žáků
- Vyučuje speciální pedagog: logoped
- Krom učebního plánu učitel zajišťuje i logopedickou intervenci
- V průběhu vyučování učitel rozvíjí komunikační schopnost žáků po obsahové i formální stránce
- Běžná ZŠ
- Individuální integrace
- Musí být zajištěn individuální přístup a edukace podle individuálního vzdělávacího plánu
- Musí být zajištěna logopedická intervence
- Pedagogové musí ve všech předmětech, kde se porucha projevuje tento fakt zohlednit při klasifikaci