Týden 7
Téma
3: Strategická analýza, nástroje a postupy II:
Témata: Nástroje vnitřní strategické analýzy: Metody pro tvorbu námětů, Metody pro analýzu problému, Benchmarking, GAP analýza, Metody analýzy rizik, Sebehodnocení výkonnosti organizace, Procesní analýza
Cíle:
Porozumění nástrojům vnitřní strategické analýzy:
- Studenti budou schopni popsat a vysvětlit různé nástroje a metody vnitřní strategické analýzy, jako jsou metody pro tvorbu námětů, analýzu problémů, benchmarking, GAP analýza, analýza rizik, sebehodnocení výkonnosti organizace a procesní analýza.
Aplikace metod pro tvorbu námětů:
- Studenti se naučí využívat různé metody pro tvorbu námětů k identifikaci nových příležitostí a zlepšení v organizaci.
Provádění analýzy problémů:
- Studenti budou schopni aplikovat metody pro analýzu problémů k identifikaci a řešení klíčových výzev v organizaci.
Využití benchmarkingu:
- Studenti se naučí provádět benchmarking pro porovnání výkonu organizace s nejlepšími praktikami v odvětví a identifikaci oblastí pro zlepšení.
Provádění GAP analýzy:
- Studenti budou schopni provádět GAP analýzu k identifikaci rozdílů mezi současným stavem a plánovaným stavem organizace a navrhnout kroky k překonání těchto rozdílů.
Analýza rizik:
- Studenti budou schopni aplikovat metody analýzy rizik k identifikaci a hodnocení potenciálních rizik a navrhnout strategie pro jejich mitigaci.
Sebehodnocení výkonnosti:
- Studenti budou schopni provádět sebehodnocení výkonnosti organizace pomocí různých nástrojů a metod a identifikovat oblasti pro zlepšení.
Provedení procesní analýzy:
- Studenti získají dovednosti v provádění procesní analýzy k identifikaci neefektivit a oblastí pro zlepšení v rámci organizace.
Výstupy z učení:
Schopnost popsat a vysvětlit nástroje strategické analýzy:
- Studenti budou schopni detailně popsat a vysvětlit různé nástroje a metody vnitřní strategické analýzy a jejich význam pro strategické plánování.
Aplikace metod pro tvorbu námětů:
- Studenti budou schopni aplikovat metody pro tvorbu námětů k identifikaci a rozvoji nových příležitostí v organizaci.
Provádění analýzy problémů:
- Studenti budou schopni provádět analýzu problémů v organizaci a identifikovat hlavní výzvy a jejich příčiny.
Využití benchmarkingu:
- Studenti budou schopni provádět benchmarking a porovnávat výkonnost organizace s nejlepšími praktikami v odvětví, identifikovat mezery a navrhovat zlepšení.
Provádění GAP analýzy:
- Studenti budou schopni provést GAP analýzu a identifikovat rozdíly mezi současným a plánovaným stavem organizace, navrhnout konkrétní kroky k překonání těchto rozdílů.
Analýza rizik:
- Studenti budou schopni identifikovat a hodnotit rizika v organizaci a navrhovat strategie pro jejich mitigaci.
Sebehodnocení výkonnosti:
- Studenti budou schopni provádět sebehodnocení výkonnosti organizace, identifikovat oblasti pro zlepšení a navrhovat opatření k dosažení vyšší efektivity.
Provedení procesní analýzy:
- Studenti budou schopni provádět procesní analýzu, identifikovat neefektivity v procesech a navrhovat opatření pro jejich zlepšení.
Literatura:
Grasseová, Monika, Radek Dubec a David Řehák.
Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického
řízení. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012, str. 213-293