Strategické plánování pro veřejné a sociální cíle

Týden 7

Téma 3: Strategická analýza, nástroje a postupy II:

Témata: Nástroje vnitřní strategické analýzy: Metody pro tvorbu námětů, Metody pro analýzu problému, Benchmarking, GAP analýza, Metody analýzy rizik, Sebehodnocení výkonnosti organizace, Procesní analýza

Cíle:

  1. Porozumění nástrojům vnitřní strategické analýzy:

    • Studenti budou schopni popsat a vysvětlit různé nástroje a metody vnitřní strategické analýzy, jako jsou metody pro tvorbu námětů, analýzu problémů, benchmarking, GAP analýza, analýza rizik, sebehodnocení výkonnosti organizace a procesní analýza.
  2. Aplikace metod pro tvorbu námětů:

    • Studenti se naučí využívat různé metody pro tvorbu námětů k identifikaci nových příležitostí a zlepšení v organizaci.
  3. Provádění analýzy problémů:

    • Studenti budou schopni aplikovat metody pro analýzu problémů k identifikaci a řešení klíčových výzev v organizaci.
  4. Využití benchmarkingu:

    • Studenti se naučí provádět benchmarking pro porovnání výkonu organizace s nejlepšími praktikami v odvětví a identifikaci oblastí pro zlepšení.
  5. Provádění GAP analýzy:

    • Studenti budou schopni provádět GAP analýzu k identifikaci rozdílů mezi současným stavem a plánovaným stavem organizace a navrhnout kroky k překonání těchto rozdílů.
  6. Analýza rizik:

    • Studenti budou schopni aplikovat metody analýzy rizik k identifikaci a hodnocení potenciálních rizik a navrhnout strategie pro jejich mitigaci.
  7. Sebehodnocení výkonnosti:

    • Studenti budou schopni provádět sebehodnocení výkonnosti organizace pomocí různých nástrojů a metod a identifikovat oblasti pro zlepšení.
  8. Provedení procesní analýzy:

    • Studenti získají dovednosti v provádění procesní analýzy k identifikaci neefektivit a oblastí pro zlepšení v rámci organizace.

Výstupy z učení:

  1. Schopnost popsat a vysvětlit nástroje strategické analýzy:

    • Studenti budou schopni detailně popsat a vysvětlit různé nástroje a metody vnitřní strategické analýzy a jejich význam pro strategické plánování.
  2. Aplikace metod pro tvorbu námětů:

    • Studenti budou schopni aplikovat metody pro tvorbu námětů k identifikaci a rozvoji nových příležitostí v organizaci.
  3. Provádění analýzy problémů:

    • Studenti budou schopni provádět analýzu problémů v organizaci a identifikovat hlavní výzvy a jejich příčiny.
  4. Využití benchmarkingu:

    • Studenti budou schopni provádět benchmarking a porovnávat výkonnost organizace s nejlepšími praktikami v odvětví, identifikovat mezery a navrhovat zlepšení.
  5. Provádění GAP analýzy:

    • Studenti budou schopni provést GAP analýzu a identifikovat rozdíly mezi současným a plánovaným stavem organizace, navrhnout konkrétní kroky k překonání těchto rozdílů.
  6. Analýza rizik:

    • Studenti budou schopni identifikovat a hodnotit rizika v organizaci a navrhovat strategie pro jejich mitigaci.
  7. Sebehodnocení výkonnosti:

    • Studenti budou schopni provádět sebehodnocení výkonnosti organizace, identifikovat oblasti pro zlepšení a navrhovat opatření k dosažení vyšší efektivity.
  8. Provedení procesní analýzy:

    • Studenti budou schopni provádět procesní analýzu, identifikovat neefektivity v procesech a navrhovat opatření pro jejich zlepšení.

Literatura:

Grasseová, Monika, Radek Dubec a David Řehák. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012, str. 213-293