Praxe

Realizace vlastní praxe

Cíl a náplň praxe

Cílem předmětu „b4030 Praxe“ je seznámit studenty s chodem sportovních klubů, volnočasových a pedagogických organizací, formou zapojení se do aktivit a praktické výuky ve zvolené organizaci. Studenti tedy budou reflektovat ty kompetence, které souvisejí s podstatou řízení a plánování pohybových aktivit především dětí a mládeže. Dále pak budete procvičovat Vaše diagnostické kompetence (hospi­tační činnost), a podstoupíte také úvod do Vaší samostatné pedagogické práce (vedení pohybové jednotky). Sou­časně se také seznámíte s dalšími aspekty chodu navštívené organizace.

 

Náplň praxe ve školských subjektech má být primárně zaměřena na poskytování, výuku a realizaci pohybových aktivit žáků a studentů. Zejména na hodinách tělesné výchovy, výuky v přírodě – terénní výuka, sportovní kurzy – lyžařský, vodácký, turistický, cyklistický…, sportovní kroužky, pohybové aktivity v družinách a podobně.


Dokumenty a úkoly

Potřebné dokumenty a podrobnější informace najdete v ISu – v aplikaci Praxe (sady úkolů) a nebo: Studijní materiály předmětu FSpS: b4030 > Organizační pokyny.

 

Příloha č. 1 – Smlouva o zajištění spolupráce při realizaci praxe studentů

Smlouvu vytisknete ve dvou exemplářích, prosím vyplňte žlutě označená místa, barevné zvýraznění potom odstraňte a dejte podepsat zástupci Vaší zvolené organizace. Jedna smlouva po podepsání panem děkanem zůstává organizaci, druhou smlouvu si ponechá naše fakulta. Dokumenty prosím odevzdávejte fyzicky.

Na co si dát pozor při vyplňování smlouvy!

- Vytisknou, vyplnit a nechat podepsat s razítkem (pokud ho subjekt vlastní) 2x originál smlouvy (příloha č. 1)

- V hlavičce smlouvy vyplnit název organizace, kým je zastoupena a její sídlo. Podpis musí být na dokumentech uveden od osoby, která má k němu oprávnění.

Příklad 1: smlouvu musí podepsat předseda oddílu, ale jako kontaktní osoba může být uveden Váš provázející pedagog;

Příklad 2: smlouvu podepisuje paní ředitelka školy, ale jako kontakt je uveden Váš provázející pedagog, se kterým jste na hodině TV.

-          Vše musí souhlasit s údaji ve Veřejném rejstříku (www.justice.cz). Prosím i Vy si proveďte kontrolu, aby nedocházelo k vrácení smlouvy (zejména zkontrolujte zastoupení a kdo má podpisové právo).

-          Smlouvy prosím doneste přímo do kanceláře D33/337, kde si je osobně převezmu. Hraniční termín byl stanoven na 14. 10. 2024 Pro tuto agendu jsem vypsal konzultační hodiny k tomu určené: pondělí 9-10 hod. Smlouvy mi předáte a mým úkolem bude ověřit jejich správnost (v souladu s Veřejným rejstříkem).   

-          Studenti kombinovaného studia mohou pro odevzdávání také využít uzavíratelnou schránku, která bude v blízkosti kanceláře nainstalována. Pokud smlouvy bidete odevzdávat v době, kdy ještě nebude instalovaná vyhledejte během páteční výuky paní sekretářku (Bc. Veroniku Kubíčkovou), jsme domluvení, že mi následně dokumenty předá ke kontrole. Případně se zastavte na mou výuku, kde si smlouvy převezmu.

-          Na smlouvy prosím tužkou napište také Vaše jméno, příjmení a také UČO. V případně chybných nebo neúplných údajů Vás pak mohu ztotožnit se smlouvou a kontaktovat Vás (dopíší studenti prezenční i kombinované formy studia).

-          Kdo již smlouvy fyzicky odevzdal, toho se úprava režimu odevzdávání netýká. Zbytek prosím postupujte dle instrukcí.

Dříve než zanesete podepsanou smlouvu od organizace na fakultu k vyřízení, také ji naskenujte a vložíte do sady úkolů v ISu, ať mám přehled, komu se podařilo úspěšně na praxi nastoupit.


Příloha č. 2 – Souhlas s umístěním studenta na praxi

Tuto smlouvu také vytisknete ve dvou exemplářích, vyplňte žlutě označená místa, barevné zvýraznění potom zrušte a dejte podepsat Vaší zvolené organizaci – respektive Vašemu provázejícímu pedagogovi. Tuto smlouvu si ponecháváte Vy a poskytovatel praxe (nemusíte mi ji odevzdávat).

Příloha č.3 – Časový plán studenta/studentky

Vyplníte časový harmonogram praxe a požádáte Vašeho cvičného pedagoga o jeho potvrzeníTento dokument přiložíte také zpět do sady úkolů. 


Příloha č. 4 – Hospitační záznam pohybové jednotky

Za celou praxi máte povinnost zpracovat a vyplnit 8 hospitačních záznamů, sledujete práci Vašeho cvičného pedagoga a následně ji systematicky zhodnotíte pomocí záznamu do archu.


Příloha č. 5 – Příprava studenta/studentky na pohybovou jednotku

Za celou praxi máte povinnost zpracovat a zrealizovat 5 příprav na pohybovou jednotku. Pohybový program vytvoříte na základě konzultace a potřeb organizace, ve které působíte na praxi. V tomto ohledu je pro Vás klíčové tyto potřeby konzultovat s Vašim provázejícím/cvičným pedagogem. Ten Vám také Vaši práci musí potvrdit podpisem na archu. Při zpracovávání tématu se nebraňte také situačním nákresům a plánkům! 


Příloha č. 6 – Potvrzení o absolvování praxe (hodnocení studenta/studentky)

Váš cvičný/provázející pedagog vypracuje Vaše hodnocení, jeho doporučení k udělení zápočtu bude jednou z podmínek úspěšného splnění předmětu. K potvrzení je nutné zajistit také razítko organizace.


Příloha č. 7 – Deník praxe

Do deníku praxe si volnou formou zaznamenáváte Vaše postřehy z praxe, které přímo nesouvisí s pozorováním a zaznamenáváním práce Vašeho cvičného/provázejícího pedagoga (to děláte v hospitačním záznamu). Zde najdete místo pro Vaše pocity, dojmy, návrhy pro zlepšení – jak Vaší práce, tak postupů ve zvolené organizaci. Zaznamenejte konkrétní odraz toho, co Vám praxe nového dala nebo toho co jste postrádali. Můžete popsat i Váš osobní názor na vybavení, prostory, atmosféru a podobně. Pokuste se vypsat a zhodnotit přínos praxe pro Vás a Váš další profesní rozvoj. Nechci Vám předepisovat přesný počet normostran, které má mít deník praxe, ale myslím, že na 3 stranách již dokážete zachytit vše důležité.