Pedagogická praxe 2

Průběh praxe - na praxi

  • na úvodní, či bezprostředně následující, konzultaci se studující a provázející učitel dohodnou na organizaci a harmonogramu celé praxe a na základě této dohody vzniká Plán činností na pedagogické praxi
  • tento plán činností (předtisk je uložený v sadě úkolů na portálu praxe) obsahuje primárně harmonogram, podle kterého se studující účastní přímé výuky, ale zaznamenávají se do něho i všechny ostatní aktivity v rámci pedagogické praxe na škole (konzultace, reflexe, zapojení do nepřímé pedagogické práce či jiných činností atd.)
  • jak již bylo zmíněno dříve, vyplněný Plán činností na pedagogické praxi vkládá studující zpět k příslušnému úkolu na portálu praxe, a to do termínu, stanoveného rámcovým harmonogramem praxe
  • v souladu s tímto plánem činností se studující zapojí do přímé výuky s následujícím rozložením:
    • min. 1 vyučovací hodina hospitace (do sady úkolů na portálu Praxe odevzdat 1x hospitační záznam)
    • min. 1 vyučovací hodina tandemové výuky s provázejícím učitelem nebo druhým studujícím 
    • min. 10 samostatně vedených vyučovacích hodin (do sady úkolů na portálu Praxe odevzdat 2 x přípravu na vyučovací jednotku)
  • průběh pedagogické praxe studující zachycuje formou reflektivního deníku (bližší informace v podkapitole níže)
  • vyjma zkušeností s přímou výukou a z přímé výuky se studující pod vedením svého provázejícího učitele průběžně seznamují i s běžným chodem školy, povinnostmi učitele mimo běžnou výuku, se školní dokumentací, prací třídního učitele atd.
  • v rámci tohoto širšího poznávání fungování školy jako vzdělávací instituce potom studující zpracovává pracovní list "Organizace školy a školní dokumentace", který je uložen v sadě úkolů na portálu Praxe