Pedagogická praxe 2
Průběh praxe - na praxi
- na úvodní, či bezprostředně následující, konzultaci se studující a provázející učitel dohodnou na organizaci a harmonogramu celé praxe a na základě této dohody vzniká Plán činností na pedagogické praxi
- tento plán činností (předtisk je uložený v sadě úkolů na portálu praxe) obsahuje primárně harmonogram, podle kterého se studující účastní přímé výuky, ale zaznamenávají se do něho i všechny ostatní aktivity v rámci pedagogické praxe na škole (konzultace, reflexe, zapojení do nepřímé pedagogické práce či jiných činností atd.)
- jak již bylo zmíněno dříve, vyplněný Plán činností na pedagogické praxi vkládá studující zpět k příslušnému úkolu na portálu praxe, a to do termínu, stanoveného rámcovým harmonogramem praxe
- v souladu s tímto plánem činností se studující zapojí do přímé výuky s následujícím rozložením:
- min. 1 vyučovací hodina hospitace (do sady úkolů na portálu Praxe odevzdat 1x hospitační záznam)
- min. 1 vyučovací hodina tandemové výuky s provázejícím učitelem nebo druhým studujícím
- min. 10 samostatně vedených vyučovacích hodin (do sady úkolů na portálu Praxe odevzdat 2 x přípravu na vyučovací jednotku)
- průběh pedagogické praxe studující zachycuje formou reflektivního deníku (bližší informace v podkapitole níže)
- vyjma zkušeností s přímou výukou a z přímé výuky se studující pod vedením svého provázejícího učitele průběžně seznamují i s běžným chodem školy, povinnostmi učitele mimo běžnou výuku, se školní dokumentací, prací třídního učitele atd.
- v rámci tohoto širšího poznávání fungování školy jako vzdělávací instituce potom studující zpracovává pracovní list "Organizace školy a školní dokumentace", který je uložen v sadě úkolů na portálu Praxe