Seminární skupiny PJI1A/8, PJI1A/17, PJI1A/20, Jazyk I/1 - Lucie Fialová

HW for 5 May

1) self-study - see GRAMMAR file - "Linking ideas - exercises +key" (optional) + see the KEY for the exercises No.405 and 406 you printed off for 30 Apr (available in the Answer key file)

 2) Go over the Career skills phrases - CB p.125

3) U14 - WB - do all exercises /including Listening/

4) CB 126/Dilemma /study the Brief + read the extracts and prepsare your responses for Task 1/

5) Complete the remaining exercises from the handout you received 30 Apr. (those who were absent  may see the exercises *below)

6) prepare a MOCK TEST - UNIT 14 (you may also include U13 if you like). Stick to the following format:

- 5 prepositions to be completed in 5 sentences

- 2 sentences (Cz - E)

- 8 collocations (Cz-E)

7) U15: p.128/Reading 1 +2

 *CB: DILEMMA Translate:

vysoká fluktuace zaměstnanců -

poradenství pro lidské zdroje -

brát vážně problém špatné docházky (zaměstnanců) -

nepružní vedoucí úseku/oddělení -

špatný zdravotní stav –

špatné/mizerné vztahy –

otázky/problémy spojené se stresem -

možnost/alternativa zavedení ročního rozpočtu –

udržet si /neztratit zaměstnance -

vyčlenit rozpočet na školení -

možnosti jsi tyto/následující –

stanovit dosažitelné cíle -

poskytnout manažerům náležité/vhodné školení –

key associates -

fitness awareness –  

to enhance relationships with co-workers –

occupational health –

payroll -

Fill in the appropriate preposition or adverbial if necessary:

to be ______ sick / ______ addition to this / come ______ with solutions / to complain ______ this / ______ the workplace / to discuss ______ the benefits and drawbacks /

Give similar expressions:

customized –

training programme -