Politická ekonomie médií

Seminář 4: Politická ekonomonie internetu

Pátek 26. 3. 2021 10:00 – 11:40 ZOOM

V tomto semináři se od širšího pole médií a společnosti přesuneme k politicko-ekonomickým přístupům ke studiu internetu. Na jedné straně stojí pojetí silně ovlivněné marxistickou teorií (např. práce Christiana Fuchse) a na druhé odborníci, kteří zkoumají geografické, materiální a sociální aspekty internetu/kyberprostoru.

 

Povinná četba:

Bolaño, C. R. S. and Vieira, E. S. (2015) “The Political Economy of the Internet: Social Networking Sites and a Reply to Fuchs”, Television & New Media, 16(1), pp. 52–61. doi: 10.1177/1527476414527137.

 

Doporučená četba:

Fuchs, C. a Winseck, D. (2011) “Critical Media and Communication Studies Today. A Conversation,” Triple C: Communication, Capitalism and Critique, 9(2).

Chapter 3 in McChesney, R. (2013) Digital Disconnect : How Capitalism is Turning the Internet Against Democracy. The New Press. 

Lee, F. and Björklund Larsen, L. (2019) “How should we theorize algorithms? Five ideal types in analyzing algorithmic normativities”, Big Data & Society. doi: 10.1177/2053951719867349.

Pickren, G. (2018) “‘The global assemblage of digital flow’: Critical data studies and the infrastructures of computing”, Progress in Human Geography, 42(2), pp. 225–243. doi: 10.1177/0309132516673241.