Didaktika předškolního věku

Téma: Hodnocení výsledků vzdělávání. Heterogenní a homogenní třídy.

Doporučená literatura

Havlínová, M., Lacinová, I., Petrasová, N., Syslová, Z., Šprachtová, L., & Vencálková, E. (2000). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál

Havlová, J. (2012). Výhody či nevýhody věkově smíšených skupin? Poradce ředitelky mateřské školy, 2(1), 20–22.

Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení sebehodnocení žáků. Brno: MSD spol. s.r.o.

Sedláčková, H., Syslová, Z., & Štěpánková, L. (2012). Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha, Wolters Kluwer.

Syslová, Z., Nováková, E., & Najvarová, V. (2021). Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školáchzahraničních výzkumech. Studia paedagogika 26(3),109-130.

Šprachtová, L. (2015). Věkově smíšené třídy dětem svědčí. Informatorium 3-8, 3.Dostupné z https://nakladatelstvi.portal.cz/casopisy/informatorium-3-8/96711/vekove-smisene-tridy-detem-svedci

Pro zájemce o rozšiřující texty

Sprachtova
PDF ke stažení
Syslova et al
PDF ke stažení

Zde naleznete prezentace k tématu

Na semináři budeme pracovat s těmito videi

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/XPPp07/um/Sebehodnoceni_deti.video5
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/XPPp07/um/Trivrstvy_model.video5
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/XPPp07/um/Hodnoceni_cinnosti.video5
Následující