Marketing

Seminární práce

Za semestr budou vypracovány týmové práce, které se budou řešit na uvedených seminářích. Velikost týmu bude záviset na počtu studentů na jednotlivých seminářích (odhadovaná velikost jsou 3-4 studenti), členové týmu se mohou lišit pro řešení jednotlivých prací.

Tématem letošní seminární práce je tzv. Fake information, tj. šíření nepravdivých informací. Ty se s příchodem nových online médií začaly šířit podstatně rychleji a masověji, než tomu bylo kdykoli v minulosti.


Seminární práce

Tato práce bude obsáhlejšího charakteru a bude se tak skládat z několika částí, které budou hodnoceny odděleně.  Cílem je prozkoumat problematiku Fake information v souvislosti se zranitelností seniorů vystaveným online falešným informacím, tzv. dezinformacím.  

První část seminární práce:

Prvním úkolem je vytvoření dotazníku a oslovit cílovou skupinu (tj. seniory, věk 55+) s cílem zjistit relevantní informace, které vám následně pomohou vytvořit opatření v jednotlivých nástrojích marketingového mixu.

Tato část seminární práce nebude hodnocena, ale její kvalita se projeví v dalších částech seminární práce, které již hodnoceny jsou.

Do termínu Vašeho semináře v 6. výukovém týdnu (kdy budete zpracovávat výsledky) odevzdejte do příslušné odevzdávárny matici dat získaných z dotazníku.

Druhá část seminární práce:

Druhým úkolem je vypracovat plakát, ve kterém představíte podstatná a relevantní zjištění z dotazníku. Pozor, plakát nemá obsahovat návrhy řešení problému, má jen zachycovat výsledky provedeného výzkumu.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, dodržení zásad práce s grafikou, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 8. výukového týdne odevzdejte do příslušné odevzdávárny plakát vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

Přehled možných nástrojů k využití pro tvorbu plakátu viz https://windowsreport.com/poster-design-software/

Vysvětlení práce s Canva viz https://bit.ly/2u8Qksx, odkaz na seznam fontů v Canvě, které jsou vhodné pro češtinu https://psychologiefontu.cz/protekcni-tahak/

Info o zásadách práce s grafikou viz https://bit.ly/2u8QNeh a https://bit.ly/2Hnrn5p


Třetí část seminární práce:

Třetím úkolem je vytvořit video, ve kterém představíte základní kreativní myšlenku (tj. ideu marketingové kampaně) a opatření ve všech jednotlivých nástrojích marketingového mixu. Téma videa je stále Fake information a navazuje na témata proběhlého dotazníkové šetření.  Cílovou skupinou videa jsou senioři.

Video může být jak hrané, tak kreslené. Musí být doplněno o grafické prvky, tj. nelze jen něco natočit na kameru a odevzdat. Doporučená délka videa 2-3 minuty.

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 10. výukového týdne odevzdejte do příslušné odevzdávárny video vytvořené pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).

K natočení videa je možné využít např. aplikaci FilmoraGo či iMovie. (Klidně ovšem můžete využít i jiné programy mimo zde zmíněné.)

Tutoriál k aplikaci FilmoraGo (prezentující je mírně šílená, ale přehledně vysvětluje snad všechny funkce aplikace) viz https://www.youtube.com/watch?v=a68mYgnztwY

V aplikaci iMovie je možné video natočit 2 způsoby – jako standardní film či jako upoutávku.

Tutoriál ke standardnímu filmu viz https://www.youtube.com/watch?v=AvfWvz8sKg0

Tutoriál k upoutávce viz https://www.youtube.com/watch?v=3Sc1-rI3ODs

Lze využít i jiné nástroje (např. https://www.renderforest.com/, https://clipchamp.com/en/ )


 Čtvrtá část seminární práce:

Tato část seminární práce tématicky navazuje na předchozí, ovšem je zde změna cílové skupiny. Tentokrát bude vaší cílovou skupinou vaše vlastní generace Z. Úkolem bude cílové skupině (generace Z) představit Fake information stylem demarketingu formou komiksu.

Nastudujte si, co jsou Fake information, jak odlišit od skutečných faktů, příp. nějaké další informace dle vlastního uvážení. Uvedené pak s využitím znalostí o struktuře příběhu (viz linky níže) převeďte do příběhu, který zobrazte pomocí komiksu. Cílem komiksu a příběhu v něm je, aby zaujal cílovou skupinu (generace Z), vedl k zamyšlení nad problematikou a motivoval k ověřování informací. 

Hodnocení bude reflektovat míru splnění zadání, využití zvoleného nástroje a též míru kreativního zpracování.

Do začátku 12. výukového týdne Odevzdejte do příslušné odevzdávárny komiks vytvořený pomocí nějaké dostupné aplikace – viz aplikace možné k využití níže (klidně však můžete využít i jiné).


Přehled aplikací pro vytvoření komiksu viz https://bit.ly/2JWdgGm, dále třeba Storyboardthat https://www.storyboardthat.com/cs

Vysvětlení struktury příběhu viz https://www.renenekuda.cz/zaklady-tvurciho-psani/ a https://bit.ly/2CJReAr