Paradigmata filmovědného výzkumu

Organizační pokyny:


Osnova
Studenti budou během semestru seznámeni s širším portfoliem výzkumných přístupů:
  • 1) kulturní dějiny kinematografie,
  • 2) hospodářské dějiny kinematografie
  • 3) dějiny filmového stylu
  • 4) dějiny recepce
  • 5) production studies
  • 6) star studies
  • 7) digital humanities.
Tyto oblasti výzkumu budou postupně představeny pedagogy, kteří se na ně zaměřují. Výuka bude přitom probíhat v rámci jednotlivých výzkumných kombinací přednášky a diskuse nad zadanými texty. V závěru semestru studenti připraví na základě metodické průpravy a zadané četby návrh aplikace zvolené metody, který se stane základem pro diskusi během zkouškového termínu.
Zvýší se tak u studentů schopnost formulování a efektivizace práce při řešení výzkumného problému, rozšíří se jejich metodologické kompetence a napomůže se standardizaci úrovně akademického psaní při formulování záměrů a výstupů výzkumu.

Literatura

Odkazy na literaturu a studijní materiály naleznete u každého týdne zvlášť. Pokud není explicitně určeno jako doporučené, tak jde o materiály povinné.


Výukové metody
1) Přednáška: teoretická příprava ve formě metodologické propedeutiky
2) Domácí studium předepsané literatury
3) Seminář: diskuze nad předepsanou literaturou, zadání cvičného projektového výzkumu, realizovaného pomocí poskytnutých metodologických nástrojů a v souladu s předepsanými parametry
4) Domácí vypracování zadaného projektového úkolu
5) Konzultace úkolu v konzultačních hodinách

Seminární práce bude probíhat v rámci počtově omezených seminárních skupin, což posiluje didaktický efekt, protože vyučujícímu se umožňuje soustřeďovat na konkrétní problémy, s nimiž se jednotliví studenti potýkali.
Metody hodnocení
Závěrečné hodnocení bude do IS udělené ve zkouškovém období na základě diskuse nad vypracovaným návrhem projektu. Požaduje se
(a) orientace v existující literatuře k tématu,
(b) schopnost kritického uvažování nad probíranou látkou,
(c) zpracování cvičného projektového výzkumu,