Marketing v EU

Harmonogram předmětu

 

Výuka je rozčleněna do tří bloků, kopírující kontaktní přímou výuku. Kontaktní výuka bude zaměřena zejména na praktickou stránku realizace marketingového řízení, tj. na ukázky, příklady, řešení konkrétních problémů z marketingu na trzích EU.

 

                                                           1. blok

 

1. soustředění

        přednáška

Obsah

Úvod do předmětu, organizační záležitosti, přiblížení specifik mezinárodního marketingového managementu a specifik marketingu v EU a pojmy, se kterými budete pracovat v průběhu celého kurzu.

 

       tutoriál

 

Prvky prostředí EU a složky kultury a jejího vlivu na marketingové řízení

samostudium k 1. soustředění

Nastudování problematiky tématu - kapitoly 1 a 2 věnovanému specifikům mezinárodního marketingu, marketingu v EU a fungování trhu EU a přípravu otázek k přednášce a tutoriálu

samostudium

Zvládnutí obsahu tématu - kapitoly 3 věnované metodám a technikám analýzy prostředí trhu EU využívaných v rámci marketingového managementu a kapitoly 4 věnované vlivu prvků kultury na marketingové řízení na trzích EU.

Doporučujeme projít si otázky v autokorekčním testu: (ke kapitole 1,2, 3 a 4) - cca 120 minut

 

 

 

Důležitý termín!!!!! Do konce čtvrtého týdne semestru je nutné vložit do odevzdávány IS na adresu: https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1456;obdobi=5003;kod=MKH_MAEU;furl=%2Fel%2F1456%2Fjaro2011%2FMKH_MAEU%2Fode%2F;info=

soubor s vybraných tématem POTu a Vašim jménem a příjmením

 

 

                                                           2. blok

 

2. soustředění

        přednáška a tutoríál

Obsah

případové studie, příklady z oblasti kupního chování zákazníka na trzích EU, tvorby marketingové strategie, procesu segmentace a positioningu a specifik marketingového výzkumu na trzích EU

samostudium k 2. soustředění

Nastudování problematiky specifik  a odlišností kupního chování zákazníků na zahraničních trzích, tvorby mezinárodní marketingové strategie, procesu segmentace a targetingu, specifik umísťování a specifik mezinárodního marketingového výzkumu   na trzích EU

samostudium

Vedle výše uvedené problematiky (samostudium k 2. soustředění) doporučujeme projít si otázky v autokorekčním testu: (ke kapitole 5,6, 7 a 8) - cca 120 minut

 

                                                           3. blok

 

3. soustředění

        přednáška a tutoriál


Specifika marketingového mixu a význam veletrhů a výstav na trzích EU

Obsah

Příklady a případové studie z problematiky adaptace marketingového mixu na trzích EU

samostudium ke 3. soustředění

Nastudování problematiky nutnosti adaptace, resp. možností standardizace prvků marketingového mixu na trzích EU.

samostudium

Vedle výše uvedené problematiky (samostudium ke 3. soustředění) doporučujeme projít si otázky v autokorekčním testu: (ke kapitole 9, 10, 11, 12 a 13) - cca 120 minut a také nastudovat poznatky týkající se účasti na veletrzích a výstavách v EU

 

Důležitý termín!!!!! Do konce posledního dne výukové části semestru (tj. do konce 13. týdne semestru) je nutné vložit do odevzdávány IS na adresu: https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1456;obdobi=5003;kod=MKH_MAEU;furl=%2Fel%2F1456%2Fjaro2011%2FMKH_MAEU%2Fode%2F;info=

  zpracovaný POT a vyplněný dotazník s analýzou dat a informací