Úvod do pedagogiky

info o změnách + závěrečná zkouška


Harmonogram zkoušky

Milé kolegyně,


prosím dodržujte harmonogram zkoušky. Zkouška se koná 13.1.2021 od 8:00. Pro každou plánuji max. 20 min. 

Zatím je Vás přihlášených osm. 

Každé zvolím téma, o kterém bude strukturovaně hovořit. Uvidím, na co kladete důraz a jak používáte termíny. I přesah do vašeho oboru mne zajímá. 


Harmonogram je následující: dle abecedy (čas je orientační)


V 8:00 úvod - sejdeme se všechny...


Gregarová, Anna (učo 474983) - 8:10

Jindrová, Kristýna (učo 446968) - 8:30

Korbová, Štěpánka (učo 474724) - 8:50

Machová, Jindřiška (učo 461687) - 9:10

Pinková, Renata (učo 474750) - 9:30

Supová, Adriana (učo 474804) - 9:50

Turoňová, Natálie (učo 507000) - 10:10

Vítková, Eliška (učo 474701) - 10:30

Vítková, Markéta (učo 474794) - 10:50


Potřebuji, abyste nic nečetly z plochy PC / NTB. Je to vždy poznat. 


Těším se,


M. Spurná

Zkouška - termíny jsou vypsány

Kolegyně, pokud vám to vyhovuje, sejdeme se 13.1.2021 v Teams všechny (jedna po druhé dle abecedy) od 8:00. Předpokládám, že za 90 min (cca 10 min pro každou) zvládneme zkoušku. 

Vyplsala jsem ještě náhradní termín. 

St 13. 1. 2021 08:00 Teams (výhradně řádný), přihlášeno 0
MPMP071, série: zkušební termíny
Ústní zkouška. Studentka prokáže správnost užití termínů v jednom z šesti témat. Téma je přiděleno vyučujícím. Šest témat se shoduje s tématy v interaktivní osnově.
Zadáno: 2. 12. 2020 12:08, M. Spurná, učo 322688 


St 20. 1. 2021 10:00 Teams (řádný i opravný), přihlášeno 0

MPMP071, série: zkušební termíny
Ústní zkouška. Studentka prokáže správnost užití termínů v jednom z šesti témat. Téma je přiděleno vyučujícím. Šest témat se shoduje s tématy v interaktivní osnově.
Zadáno: 2. 12. 2020 12:08, M. Spurná, učo 322688 

ZKOUŠKA

Milé kolegyně,

ráda bych upozornila na to, že v závěru semsetru nebudete absolvovat závěrečný test, ale zkouška proběhne ústně. Forma bude následující: vyberu Vám jedno z témat, o kterém budete hovořit. 

Celá ústní zkouška proběhne přes Teams v termínech, které vypíšu v IS. Pro každou z Vás bude vyhrazeno 30 min., ve kterých prokážete znalost oboru.

Budu sledovat tato kritéria:

1. strukturovanost a obsah poznatků v tématu, 2. význam a účel tématu v učitelství a Vašem oboru, 3. používání odborné terminologie, 3. použité zdroje

Témata jsou představována v prezentacích interaktivní osnovy. Při studiu vycházejte z literatury v sylabu kurzu. 

Témata:

1. Pedagogika jako vědní obor. Determinanty výchovy a vzdělávání. Základní kategorie a pojmy. 

2. Proces výchovy a vzdělávání. Vybrané modely výchovy a vzdělávání. 

3. Pedagogické profese a jejich podstata. Reflexe a sebereflexe pedagoga. Profesní portfolio. 

4. Žák ve škole, vybrané charakteristiky žáků (gender, sociální status).

5. Národní kurikulum. Vzdělávací standardy. 

6. Škola jako instituce, organizace, pospolitost.  Školský systém v České republice. Výsledky a efekty vzdělávání. 

Změna času konzultací v Teams

Dle přání studentek a studentů, jsme lehce pozměnili hodiny, ve kterých se budeme scházet. Termíny jsou stejné (rozvrhované dny pro pedagogický modul). 

Prosím zaznamenejte si to do svých kalendářů!

Datum

Teams

21. 10.

Otevřená diskuze nad tématy inkluze, diverzita, vzdělávací politika

14:00 – 15:00

4. 11.

Otevřená diskuze nad tématem využívání poznatků pedagogického výzkumu v praxi

9:00 – 10:00

18. 11.

Otevřená diskuze nad tématem profesní identita učitele, popř. „subject teacher identity“ – úskalí a výhody

9:00 – 10:00

2. 12.

Otevřená diskuze nad volnými tématy

14:00 – 15:00

16. 12.

Otevřená diskuze nad volnými tématy

9:00 – 10:00