[23. 2.] Úvodní hodina, organisace, proč se učíme, kde se učíme, kdo nás učí
Cílem úvodní hodiny je:
a) seznámit studenty s organizací kurzu
b) popsat základní přístupy k tvorbě prediktivních modelů v sociálních vědách
c) vztáhnout je na proces edukace
Kdo to učí?
RNDr. Michal Černý, Ph.D. – filosof výchovy a informace, informační vědec, odborník na technologie ve vzdělávání, digitální kompetence a informační gramotnost. Kombinuje práci vysokoškolského pedagoga a vědce, popularizátora i výzkumníka. Původním vzděláním sociální pedagog, učitel fyziky a informatiky, teolog. Kiskař. (více info)
https://cernyedtech.wordpress.com/
Otevřený sylabus a edTech Medium
Otevřený sylabus je k dispozici ke komentování. Během prvního týdne se vyjádřete k tématům, kterým se chcete věnovat a případně navrhujte další. Některá musíme zrušit, takže příští týden začneme diskusí o přesném obsahu celého kurzu.
EdTech Medium pro publikování příprav a závěrečných esejů. EdTech Medium je unikátní prostro, ve kterém mohou studenti psát texty k jednotlivým tématům a poskytovat je široké veřejnosti. Kurz plní roli třetího pilíře univerzit a nabízí aktuální témata pohledem studentů, především mladých lidí, směřujících k širší společenské diskusi nad smyslem a formami vzdělávání.
Přidejte se mezi autory přes Forms. Pokud už účet na edTech mediu z předchozí výuky máte, nemusíte formulář vyplňovat, mezi autory již jste.
Pro inspiraci
Participativní učebnice z let 2017 a 2019. Tato učebnice vznikla výběrem studentských textů z let 2017 až 2019 k probíraným tématům. Může posloužit jako zajmavý rozšiřující zdroj nebo inspirace pro další práci.
Prezentace z první hodiny + video záznam
Budoucnost vzdělávání perspektivou informačních věd I.
Cílem konference je poskytnout prostor pro presentaci témat a diskusi mladým vědcům, kteří se v netradiční perspektivě informačních věd soustředí na problémy současného edukačního prostředí v ČR i ve světě. Příspěvky nepresentují primárně vlastní výzkumná zjištění, ale reflektují a uvádějí do kontextu témata, která často bývají stavě na okraj zájmu, ale mají silný potenciál měnit způsoby uvažování o vzdělávání jako takovém. Sborník je na EdTech Medium.