Gender v mediální praxi

Kombinované studium

Vítejte v další hodině!

zadání je tontokrát stručné a omezuje se na metodické pokyny ke zpracování hodnocení analýzy. Pokud potřebujete uvést do kontextu, navrhuji (a doporučuji) přečíst si ještě jednou osnovu z minulého týdne.

Pokud již jste zasvěceny/i, následují stručné pokyny.

Vaším úkolem bude vyhodnotit tři analýzy. Rozsah hodnocení každé analýzy je minimálně 500 znaků. Výsledek odevzdejte do ISu do půlnoci 1. 4. (úterý).

Hodnocení by mělo být jednak věcným shrnutím kladů i nedostatků analýzy; v druhém plánu by mělo nabídnout další podněty či rozvinout polemiku s textem (po zběžném přehlédnutí odevzdaných textů mohu konstatovat, že je jistě prostor pro obojí; je ovšem na hodnotícíh, zda vedle kritérií maximálních budou brát v potaz i omezený rozsah rešerše či krátký čas určený na její vypracování).

Úkolem hodnotících by mělo být mimo jiného:

- zkontrolovat analyzovaný vzorek (prostřednictvím vlastního vstupu do Anopressu)

- zhodnotit následující aspekty:

- představení organizace

- popis/vypracování metodologie

- zpracování analýzy

- shrnutí (je/není/je oním pomyslným "vrcholem" textu...)

(Soustředit byste se přitom měli na:

- jazykovou stránku textu (gramatika a stylistika)

- koherenci textu

- jasnost a sdělnost argumentu

- výsledná zjištění a způsob jejich prezentace

- originalitu, autorský styl či přínos)

- obodovat analýzy na škále 0-30 (váš předchozí komentář by pak měl sloužit jako zdůvodnění uděleného počtu bodů)

A aby úkol nebyl příliš jednoduchý, máte za úkol držet se nejen výše uvedených kritérií, ale navíc jedné z níže nastíněných rolí:

Role A

Jste ředitelkou/em společnosti Gender Studies a analýza má pro vás zásadní význam jako zpětná vazba k vaší činnosti. Nakolik je pro vás podnětná a inspirující? Dokážete se poučit z chyb? Víte nyní, jaké další možnosti medializace se nabízejí? Dozvídáte se z analýzy dostatek informací, jež by vám umožnily vytvořit vhodnou mediální strategii na další období? Kde máte mezery a kde chyby? Jakou pozici si vůči médiím budujete? Zpracováváte tedy posudek analýzy jako interní hodnocení, které předložíte na nejbližší poradě svým kolegyním/kolegům.

Role B

Jste na vedoucí pozici v agentuře, která získala zakázku, a nyní se k vám dostala práce vašich podřízených. Hodnotíte ji jako profesionál/ka v branži. Splňuje všechna potřebná kritéria kvalitně odvedené analýzy? Máte jistotu, že se na vás Gender Studies obrátí i příště? Hodnocení zpracováváte jako zpětnou vazbu pro vaše podřízené, kteří/é jsou ve firmě pouze na zkušební dobu.

Hodně inspirace i zábavy ve vašich řídících funkcích!

Zde najdete seznam hodnotících (písmeno značí vaši identitu; čísla odkazují k analýzám, které máte za úkol zhodnotit)

Kateřina Hlavoňová A 123

Zdeněk Kostříž B 123

Katarína Minarovičová A 456

Erika Novodmská B 456

Lucie Opršalová A 178

Zdeněk Trinkewitz B 278

Analýza 1

Analýza 2

Analýza 3

Analýza 4

Analýza 5

Analýza 6

Analýza 7

Analýza 8

Všechny texty najdete také v učebních materiálech - literatura - analýzy kombinované