Základy speciální pedagogiky 5 etopedie

Týden 8

V tomto týdnu se zaměříme na kauzální faktory vzniku poruch chování. Vyjdeme přitom z teorie resilience. Z ní si propůjčíme faktory rizikové a protektivní, která se podílí na rozvoji/eliminaci poruchy chování.

 

- Resilience (rizikové a protektivní faktory)

- Triáda rizikových faktorů ve vývoji poruchy chování (osobnost, zkušenost, sociální vlivy)

- rizika (na úrovni osobnosti, rodiny, školy, společnosti)

- protektivní faktory (na úrovni osobnosti, rodiny, školy, společnosti)

- příčiny poruch chování vnitřní a vnější

Zadání průběžného úkolu

Tvorba testových otázek

  • Vytvořte na základě prostudování etopedické literatury 10 cvičných testových otázek.
  • Sestavte 10 testových otázek z přečteného textu k probranému učivu základů etopedie (doporučuji z každého okruhu alespoň jednu otázku). Otázky budou uzavřené, vždy s možností výběru ze čtyř odpovědí. Pod otázkou by měla být zaznamenána správná odpověď.
  • Otázky vypisujte do předpřipraveného formuláře (viz níže).
  • Doporučená literatura:
    • Kniha VOJTOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 330 s. ISBN 9788021051591.
    • Kapitoly:  Z kapitoly 1 podkapitoly 1.3 a 1. 4. (s. 54 – 68 včetně); kapitola 2 celá (s. 77-124 včetně)
  • Termín odevzdání 13.5. 2014