Inkluze v primárním vzdělávání

Evaluace a zakončení předmětu

Inkluze v primárním vzdělávání – evaluace předmětu

Evaluace předmětu „Inkluze v primárním vzdělávání“ probíhala ústní (v průběhu posledního semináře) a písemnou formou. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 47 studentů (z 87 studentů). Z výsledků evaluace uvádíme níže všechna relevantní data.

Obsah semináře korespondoval s očekáváními studentů, s tímto tvrzením silně souhlasilo či spíše souhlasilo 40 studentů (z 47 studentů). Drtivá většina studentů souhlasila rovněž s tím, že získané poznatky využije v praxi, silně a spíše souhlasilo 41 studentů. Celkovou spokojenost se seminářem vyjádřilo 41 studentů, 3 se přiklonili k neutrální odpovědi, 3 byli spíše nespokojeni. Organizace semináře se zamlouvala 43 studentům, zbytek studentů ji hodnotil neutrálně.

Při hodnocení lektorek (Olga Kusá, Monika Tannenbergerová) nejčastěji zazněla chvála směrem k jejich otevřenému a profesionálnímu přístupu. Rovněž byla vyzdvihována dovednost probíranou látku dokladovat na konkrétních příkladech z praxe. Studentům vyhovovala připravenost lektorek naslouchat a přinášet přiměřené množství informací a vědomostí. Negativní hodnocení lektorek se neobjevilo, pouze 2 studenti uvedli, že měli pocit „tendenčnosti“ některých vyjádření.

Časovou dotaci cca 2/3 studentů vyhodnotili jako nedostatečnou (28 studentů), uvítali by větší časový prostor. 16 studentů bylo s časovou dispozicí spokojeno. Na možnost „zařadit tento seminář do společného základu všech budoucích učitelů jako povinný“ se dívá 38 studentů kladně a myslí si, že by to bylo přínosné. Mezi největší pozitiva semináře studenti jmenovali: možnosti diskuze, příklady z praxe, přátelská atmosféra, přístup lektorek, metody práce v semináři, zajímavá tématika. Mezi nedostatky studenti zahrnuli: málo praktických ukázek/návodů/rad, nedostatečnou časovou dotaci a opakování některých informací.