Asistentská praxe

NEPOVINNÝ PŘEDNÁŠKOVÝ BLOK

Student si vybírá vždy pouze jeden, za jeho absolvování dostane 2 hodiny do záznamového archu:

23. 9. 2019, 13:00-15:00, místnost 408 Romská rodina - Margita Rácová

Studenti se dozví o romské kultuře a historii, o fungování romské rodiny a vzdělávání Romů žijících v sociálním
vyloučení, budu promítat krátký film a aktivity na téma historie a vzdělávání Romů.


25. 9. 2019 Seminář Učme se spolu - Vladimíra Suchancová, Ratolest - 2 termíny v průběhu dne

Seminář je koncipován interaktivně, zahrnuje 2-3 aktivity. Praktickou formou se studenti seznámí s konceptem sociálního vyloučení a tím, jak je úspěšnost vzdělávání ovlivněna životem v podmínkách sociálního vyloučení.

Studenti se budou moci zamyslet nad tím, v čem je doučování pro děti ze sociálně vyloučeného prostředí přínosné kromě učení samotného, např. motivace dítěte ke vzdělávání.

Studenti budou mít prostor sdílet řešení různých situací, které můžou v terénu při doučování nastat.


2.10.2019 - Pokročilejší Učme se spolu - Klára Jánská, NZDM Pavlač, Ratolest

Seminář navazuje na předchozí přednášku Učme se spolu. Studenti se v rámci tohoto semináře seznámí s metodami a technikami, které lze využívat při doučování dětí nejen ze sociálně znevýhodněného prostředí a budou si je moci vyzkoušet v praxi. Součástí bude diskuze o klíčových faktorech, které ovlivňují efektivitu doučování, ale i samotnou motivaci dětí nebo mladých lidí k učení a vzdělávání. Zaměříme se také na rozdílnosti v doučování v klubu (NZDM), ve škole nebo v terénu a přirozeném prostředí pro klienta.


8. 10. 2019 Nesehnutí - bude upřesněno


10.10.2019 Specifika individuálního doučování žáků a studentů ze soc. znevýhodněného prostředí (v rodinách klientů) - Tomáš Alexandrov, Gendalos, IQ Roma Servis

Co se dozvíte?

1) Co dělá IQ Roma servis a co je to nízkoprahové zařízení pro děti a mládež?

2) Proč řešíme diskriminaci, segregaci ve školstí a nerovnosti v přístupu ke vzdělávání v 21. století?

3) Jak funguje doučování v naší organizaci?

4) Jaká jsou specifika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a jak s nimi pracujeme?

5) Obecně didaktické tipy a triky při individuální výuce žáků?

6) Na co by se začínající studenti PedF měli připravit? Co je jinak na individuálním doučování, než ve škole? Jak stanovit a  udržovat hranice, za které žáci nejdou?