Druhý průběžný úkol - do 25.11. - hodnotíte do 28.11.
(podobný princip jako u prvního průběžného úkolu)
Vyhledejte na internetu záznam (pokud možno krátký, případně vymezte z něj zhruba 5 minutový signifikantní úsek) podle Vašeho názoru zajímavého veřejného projevu. Může to být zdařilý, ale naopak i nezdařilý, slabý řečový výkon - z obého je možné se poučit.
Do odevzdávárny vložte dokument, který bude mít informace v této struktuře:
1) odkaz na záznam, případně vymezení zajímavé části (např. od 2. do 6. minuty)
2) jméno řečníka a jeho pozice/role a komunikační situace (např. oficiální situace - ředitel školy hovoří u příležitosti otevření nového hřiště; premiérův novoroční projev; svědkův proslov na středně velké svatbě; projev youtubera/ky...)
3) celkové hodnocení projevu: zdařilý - spíše zdařilý - slabší
4) komentář zvukové stránky v rozsahu cca několika řádků - komentář vyzdvihne silné stránky mluvčího, poukáže na slabé, vyjádří se ke spisovnosti projevu - zejména z hlediska fonetiky, pojmenuje případné výslovnostní nedostatky, chyby, místa nespisovnosti; zhodnoťte celkovou vhodnost (zejm.) zvukové stránky projevu vzhledem ke komunikační situaci. (rozsah: alespoň 1 - spíše delší - odstavec)
Poté Vám prostřednictvím aplikace Vzájemné hodnocení bude přidělen hodnotitel (tentokráte pouze 1) a Vy sami se stanete hodnotitelem (1x).
Vaším úkolem - do 28.11. - je:
1) zhlédnout záznam v odkazu s plněním spolužáka/spolužačky
2) srovnat s vlastním dříve zpracovaným plněním (záznamem projevu): do textového pole konkrétně pojmenovat, v čem jsou projevy (zejména z hlediska zvukové stránky) podobné/shodné a v čem se liší. Buďte konkrétní, přehlední, snažte se uvést co nejvíce shod a rozdílů (minimálně vždy +-3 položky). Do textového pole nezapomeňte zkopírovat odkaz na projev, který jste sami vybrali a dříve odevzdali, aby se na něj spolužák/spolužačka mohli eventuálně znovu podívat. Do textového pole se můžete, ale nemusíte podepsat (hodnocení je nastaveno anonymně).