Partnerské a respektující přístupy ve výchově

Náhrada za absence na výuce

Kromě toho, že si nastudujete obsah interaktivní osnovy, tak prosím také vypracujte náhradní úkol za Vaši absenci. 

Dle přesných pokynů analyzovat vybraný text či video následujícím způsobem (odevzdat do 31. 1.):

o    Před čtením/ shlédnutím: Student/ka po přečtení názvu textu (videa) má za úkol vytvořit tři či více souvislých záznamů o textu, přičemž první záznam by měl vyjadřovat očekávání, která v něm název vyvolává, aniž by bylo přečteno o mnoho víc než jméno autora, název. V této části nás zajímá, čím vás text/video zaujal (protože je tenká, něco jsem o ní slyšel/a, doporučil/a mu ji odborník/kamarád,…atd.) a co od ní očekává.

o    Záznamy v průběhu čtení/shlédnutí: postupně si vypisujete doslovně informace, které vás zaujaly, překvapily, apod. Vypište si min. 10 takovýchto záznamů. Ke každé doslovné citaci vypsaných informací prosím vložte také vlastní komentář (souhlas, nesouhlas, připomínky, otázky).

o    Po přečtení/ shlédnutí: V posledním záznamu, který vzniká až po přečtení celého textu, přichází na řadu rekapitulace – je nutné se znovu zamyslet nad prvním odstavcem, vyjádřit se k němu a připsat i pár vět o článku jako takovém (proč se mi líbil, proč nikoli). Důležité je také reflektovat, jak kniha souvisí se studovaným oborem?

Můžete využít tuto záznamovou tabulku:

Bibliografický záznam

Před čtením textu

1.

2.

3.

V průběhu čtení

Doslovná citace

Vlastní komentář

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po přečtení

knihy

 

Texty, videa: