Úvod, informace k obsahu předmětu, cílům a výstupům z učení předmětu
Úvod:
Jde o předmět interdisciplinární povahy, rozšiřující studujícím všeobecný přehled. Obsah učiva se skládá jednak ze společné povinné části, jednak z části volitelné, kterou si studující určují sami podle vlastních odborných zájmů. Znalosti povinné části budou ověřeny kolokviem. Volitelná část je prezentována buď formou zpracování experimentálních výzkumných dat, nebo formou samostatných referátů připravených studujícími.
Základní studijní literatura k povinné části je dostupná prostřednictvím IS MU.
Obsah předmětu:
POVINNÁ SPOLEČNÁ ČÁST: Základní metody sběru dat v pedagogickém výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu: základní soubor a výběr, metody výběru, hypotéza. Teorie didaktických testů. Základy statistického zpracování dat. Dotazníková šetření, možnosti zpracování dat. Kvalitativně orientovaný výzkum.
INDIVIDUÁLNĚ VOLITELNÁ ČAST: Příklady výzkumných chemických problematik, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole. Příklady výsledků chemického výzkumu uskutečněného na základní škole. Práce s databázemi ERIC, SCOPUS a Web of Science.
REFERÁTY: Shrnutí, konzultace dle aktuálních potřeb studentů.
Cíle předmětu:
Hlavní cíle kurzu jsou: • - seznámení se základními metodikami pedagogického výzkumu • - seznámení se základními statistickými metodami vyhodnocení experimentálních dat • - seznámení s teorií didaktických testů • • - uvažování o výzkumných chemických problematikách, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole • - seznámení s výsledky chemického výzkumu uskutečněného na základní škole, publikovanými v časopisech nebo konferenčních sbornících
Výstupy z učení:
Po skončení kurzu bude student schopen: • - pracovat se základními metodikami pedagogického výzkumu • - pracovat se základními statistickými metodami vyhodnocení experimentálních dat • - aplikovat teorii didaktických testů • • - uvažovat o výzkumných chemických problematikách, vhodných pro práci učitele a žáků na základní škole • - porozumět výsledkům chemického výzkumu uskutečněného na základní škole, publikovaným v časopisech nebo konferenčních sbornících