Multimedia ve výuce II
Pohyb po křivce, tlačítka
V dnešní lekci si zopakujeme tvoření animace pohybu po křivce. Na příkladu si procvičíme rovněž práci s časovou osou. Seznámíme se s prvními interaktivními prvky - tlačítky - a ukážeme si, jak se s pomocí jednoduchých skriptů ovládá průběh animace.
Programování tlačítek v AS2
Tento případ je nejjednodušší: stačí vytvořit instanci tlačítka na scéně, vybrat ji, otevřít panel Akce (F9) a zde připsat kód
on (press) { ... kod, ktery se ma provest ... }
popř.
pojmenovat instanci tlačítka na scéně a pak do klíčového snímku připsat kódtl_start.onPress = function() { ... kod, ktery se ma provest ... }
Programování tlačítek v AS3
Zde je třeba
- pojmenovat instanci tlačítka
- vytvořit ovládací funkci
- přiřadit tuto funkci ovladači tlačítka
např. pro tlačítko pojmenované tl_start
:
function prehrat(event) { play()} tl_start.addEventListener(MouseEvent.CLICK, prehrat);
V dnešní lekci vytvoříme komplexnější scénu - ukázku pohybu nabitých i neutrálních částic v magnetickém poli, v níž budou animace Motion Tween doplněné ovládacími prvky (tlačítky se skripty).