Tvorba designu a realizace AC
a. Analýza pracovní pozice a její význam pro metodu assessment centra.
b.
Metody zařazené do assessment centra – modelové
situace, praktické problémy a případové studie, skupinové diskuse, hraní rolí,
strukturovaný rozhovor, zkoušky odborných znalostí nebo psychodiagnostické
metody.
c.
Tvorba designu assessment centra – výběr
kompetencí, počet sledovaných kompetencí, počet měření kompetencí, počet
posuzovatelů, počet účastníků assessment centra.
d.
Průběh assessment centra – administrace metod,
„péče“ o účastníky, integrace pozorování a hodnotící diskuse, celkové hodnocení
účastníků.
Literatura
zdroj |
strany |
počet stran |
Ballantyne, I., Povah, N. (2004). Assessment and Development Centres (2nd edition). Hants: Gower
Publishing Company, kapitoly Defining Job Needs, Designing the Assessment
Centre Content, Running the Assessment Centre. |
27 – 42 43 – 64 104 – 120 |
55 |
Voskuijl, O. (2005). Job Analysis: Current and Future
Perspectives. In. A. Evers, N. Anderson, O. Voskuijl (Eds.), The Blackwell Handbook of Personnel
Selection. Oxford: Blackwell Publishing Ltd. |
27 – 46 |
20 |
Lievens, F. (1998). Factors with Improve the Construct
Validity of Assessment Centers: A Review. International
Journal of Selection and Assessment, 6, 3, 141 – 152. |
|
12 |
Lievens, F. Tett, R. P., Schleicher, D. J. (2009).
Assessment centers at the crossroads: Toward a reconceptualization of
assessment center excercises. Research in personnel and human resources
management, 28, 99–152. |
|
53 |
Vaculík, M. (2010). Assessment
centrum: psychologie ve výběru a rozvoji lidí. Brno: NC Publishing, a.s.,
kapitoly Tvorba designu assessment centra, Posuzovatelé v assessment
centru. |
57 – 63 73 – 98 115 – 126 |
45 |