Pedagogická praxe 2
Náplň práce provázejícího učitele
Provázející učitel vede svěřené studenty po celou dobu jejich pedagogické praxe a podle
domluveného harmonogramu společně s nimi naplňuje jednotlivé aktivity,
zejména:
- po domluvě se studentem sestaví harmonogram realizace jeho praxe a
následně se účastní všech domluvených konzultací, hospitací a výuky,
- seznámí studenta s organizací školy a postupně seznamuje studenta
s povinnostmi třídního učitele a učitele TV i mimo přímou vyučovací
povinnost, včetně seznámení s příslušnou školní dokumentací a pravidly
jejího vedení,
- provede základní seznámení studenta s třídami a jejich žáky, které
student bude aktivně vyučovat (problematické vztahy, specifické vzdělávací
potřeby, nezbytné nebo naopak nevhodné formy a metody práce…),
- konzultuje se studentem jeho přípravy na výuku,
- superviduje a reflektuje studentovu výuku, reflexe může být ústní i
písemná (pokud je provedena reflexe ústně, student pouze do příslušné rubriky
na písemné přípravě uvede, že reflexe proběhla ústně), klade důraz především na
správné používání odborné terminologie,
- vyplní závěrečnou souhrnnou zprávu o průběhu praxe studenta (dokument
„Potvrzení o absolvování praxe“),
- vyplní závěrečný elektronický reflektivní dotazník v ISu,
- aktivně se zúčastní hodnotící tripartity.
Následující