Pedagogická praxe 2

Náplň práce provázejícího učitele

Provázející učitel vede svěřené studenty po celou dobu jejich pedagogické praxe a podle domluveného harmonogramu společně s nimi naplňuje jednotlivé aktivity, zejména:

  • po domluvě se studentem sestaví harmonogram realizace jeho praxe a následně se účastní všech domluvených konzultací, hospitací a výuky,
  • seznámí studenta s organizací školy a postupně seznamuje studenta s povinnostmi třídního učitele a učitele TV i mimo přímou vyučovací povinnost, včetně seznámení s příslušnou školní dokumentací a pravidly jejího vedení,
  • provede základní seznámení studenta s třídami a jejich žáky, které student bude aktivně vyučovat (problematické vztahy, specifické vzdělávací potřeby, nezbytné nebo naopak nevhodné formy a metody práce…),
  • konzultuje se studentem jeho přípravy na výuku,
  • superviduje a reflektuje studentovu výuku, reflexe může být ústní i písemná (pokud je provedena reflexe ústně, student pouze do příslušné rubriky na písemné přípravě uvede, že reflexe proběhla ústně), klade důraz především na správné používání odborné terminologie,
  • vyplní závěrečnou souhrnnou zprávu o průběhu praxe studenta (dokument „Potvrzení o absolvování praxe“),
  • vyplní závěrečný elektronický reflektivní dotazník v ISu,
  • aktivně se zúčastní hodnotící tripartity.

Následující