Interaktivní osnova
Specializace: Edukace žáků v riziku problémů / poruch chování a s mentálním postižením 1
Edukační potřeby dětí s poruchami chování - informovaná praxe
Edukační potřeby dětí v riziku/s problémy a s poruchami chování souvisí více nebo méně s postoji lidí z jejich blízkého nebo i vzdálenějšího sociálního prostředí. Děti/mladí lidé z kontaktu s nimi získávají zkušenosti s vlastním chováním, vytváří si tak sebeobraz a modely chování v různých situacích s různými typy lidí. Na těchto zkušenostech pak záleží, zda-li se naučí zvládat zátěže, které jim jejich životní situace přináší.
Součástí profesní kompetence odborníků nejen z pedagogických profesí, které mají v centru zájmu děti v riziku/ohrožené děti, je proto i dobrá znalost nejen dítěte a jeho problémů, ale i poznání jeho životních podmínek a příležitostí. Takový náhled na dítě dává profesionálům možnost vidět dítě v kontextu jeho životních perspektiv a překážek, které mu problémy v chování přináší a které se bez kvalifikované pomoci stávají bariérou pro kvalitu jeho života v dospělosti.
Seminář má za cíl vám takový náhled na dítě v riziku/s problémy/s poruchami v chování zprostředkovat a inspirovat vás pro podporující intervenční strategie 3P. Texty, které máte k předmětu k dispozici, doplňují kontaktní výuku a jsou podpůrným zdrojem pro nastavení takto inkluzivně orientovaného profesního postoje, ať pro oblast sociální práce, sociálněprávní ochrany dítěte nebo práce pedagogické.
Součástí profesní kompetence odborníků nejen z pedagogických profesí, které mají v centru zájmu děti v riziku/ohrožené děti, je proto i dobrá znalost nejen dítěte a jeho problémů, ale i poznání jeho životních podmínek a příležitostí. Takový náhled na dítě dává profesionálům možnost vidět dítě v kontextu jeho životních perspektiv a překážek, které mu problémy v chování přináší a které se bez kvalifikované pomoci stávají bariérou pro kvalitu jeho života v dospělosti.
Seminář má za cíl vám takový náhled na dítě v riziku/s problémy/s poruchami v chování zprostředkovat a inspirovat vás pro podporující intervenční strategie 3P. Texty, které máte k předmětu k dispozici, doplňují kontaktní výuku a jsou podpůrným zdrojem pro nastavení takto inkluzivně orientovaného profesního postoje, ať pro oblast sociální práce, sociálněprávní ochrany dítěte nebo práce pedagogické.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/jaro2017/SPSMK_S4h1/Zprava-OECD-Rovnost-a-kvalita.pdf