Náboženství a média

Zápočtový úkol

Zpracujte heslo do naší Encyklopedie náboženství a médií takto:

Rozsah: 2 - 5 normostran

Formální úprava viz příklad, citační norma Mediální studia.

Cílová skupina: mediální pracovníci zabývající se náboženstvím, náboženští experti zabývající se médii.

Struktura hesla: každé heslo využívá citace, ovšem uváženě – využívejte jen podstatné, důležité a primární zdroje (tzn. například hovoříte-li o Durkheimovi, citujte jeho text v češtině, není-li, pak v originále). Za heslem následuje seznam literatury, doplněný i o rozšiřující sekundární literaturu k tématu. Položek použité literatury: 2-6, rozšiřující 1-3. Literaturou se rozumí i dokumenty, tzn.
Při zpracovávání hesel, které jsou označením náboženské skupiny, se věnujte především tomu, jak tato náboženská skupina používá média, jaká jsou jejich nejdůležitější média a jakou roli příp. pro náboženství hrají. Pokud se náboženská skupina stala součástí nějaké významné mediální kauzy v minulosti, je dobré ji zmínit.
U jednotlivých médií je potřeba se věnovat charakteristice média, jejímu základnímu institucionálnímu popisu (vč. Nákladu či dosahu média), ale stručně i historii.
U obecných pojmů je dobré se věnovat základní charakteristice dle odborné literatury.

Hesli je strukturované takto: obecná charakteristika pojmu a ve zkratce nejdůležitější momenty, kdy se fenomén stýká s problematikou médií. Poté stručná historie. Aktuální stav (u média i jeho institucionální popis). Výčet a charakteristika mediálně relevantních souvislostí (např. médií, která používá daná náboženská skupina, kauz, kdy se objevila v mediálním prostoru apod.).

U teoretických pojmů jde o stručnou přehledovou studii, zaměřující se na kritiku a problematizaci pojmu.

Vždy mějme na paměti, že našimi čtenáři mají být lidé pracující v médiích nebo členové náboženských společností, kteří se s médii stýkají! Píšeme tedy částečně popularizační text, nikoliv striktně vědecký!

Jako vzor vám do jisté míry může sloužit příklad z oxfordského kompendia.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1423/jaro2017/ZUR603/um/internal_models.png
Proces přípravy hesel bude probíhat takto:
  1. do 4. 6. 2017 včetně připravte svoje slovníkové heslo a vložte jej do příslušné odevzdávárny.
  2. do 11. 6. 2017 potom napište reflexi (stačí v několika stručných bodech) k pěti z hesel vašich kolegyň/kolegů 
  3. do 25. 6. 2017 vložte do příslušné odevzdávárny finální verzi textu. Její odevzdání = ukončení předmětu (budete-li mít úspěšně absolvovaný závěrečný test)
V případě, že letos končíte svoje studium a potřebujete přistoupit ke státnicím, napište mi a přepracujete heslo pouze na základě mojí reflexe do 11.6.
Následující