Náboženství a média
Zápočtový úkol
Zpracujte heslo do naší Encyklopedie náboženství a médií takto:
Rozsah: 2 - 5 normostran
Formální úprava viz příklad, citační norma Mediální studia.
Cílová skupina: mediální pracovníci zabývající se náboženstvím, náboženští experti zabývající se médii.
Struktura hesla: každé heslo využívá citace, ovšem uváženě – využívejte jen podstatné, důležité a primární zdroje (tzn. například hovoříte-li o Durkheimovi, citujte jeho text v češtině, není-li, pak v originále). Za heslem následuje seznam literatury, doplněný i o rozšiřující sekundární literaturu k tématu. Položek použité literatury: 2-6, rozšiřující 1-3. Literaturou se rozumí i dokumenty, tzn.
Při zpracovávání hesel, které jsou označením náboženské skupiny, se věnujte především tomu, jak tato náboženská skupina používá média, jaká jsou jejich nejdůležitější média a jakou roli příp. pro náboženství hrají. Pokud se náboženská skupina stala součástí nějaké významné mediální kauzy v minulosti, je dobré ji zmínit.
U jednotlivých médií je potřeba se věnovat charakteristice média, jejímu základnímu institucionálnímu popisu (vč. Nákladu či dosahu média), ale stručně i historii.
U obecných pojmů je dobré se věnovat základní charakteristice dle odborné literatury.
Hesli je strukturované takto: obecná charakteristika pojmu a ve zkratce nejdůležitější momenty, kdy se fenomén stýká s problematikou médií. Poté stručná historie. Aktuální stav (u média i jeho institucionální popis). Výčet a charakteristika mediálně relevantních souvislostí (např. médií, která používá daná náboženská skupina, kauz, kdy se objevila v mediálním prostoru apod.).
U teoretických pojmů jde o stručnou přehledovou studii, zaměřující se na kritiku a problematizaci pojmu.
Vždy mějme na paměti, že našimi čtenáři mají být lidé pracující v médiích nebo členové náboženských společností, kteří se s médii stýkají! Píšeme tedy částečně popularizační text, nikoliv striktně vědecký!
Jako vzor vám do jisté míry může sloužit příklad z oxfordského kompendia.
Proces přípravy hesel bude probíhat takto:
Rozsah: 2 - 5 normostran
Formální úprava viz příklad, citační norma Mediální studia.
Cílová skupina: mediální pracovníci zabývající se náboženstvím, náboženští experti zabývající se médii.
Struktura hesla: každé heslo využívá citace, ovšem uváženě – využívejte jen podstatné, důležité a primární zdroje (tzn. například hovoříte-li o Durkheimovi, citujte jeho text v češtině, není-li, pak v originále). Za heslem následuje seznam literatury, doplněný i o rozšiřující sekundární literaturu k tématu. Položek použité literatury: 2-6, rozšiřující 1-3. Literaturou se rozumí i dokumenty, tzn.
Při zpracovávání hesel, které jsou označením náboženské skupiny, se věnujte především tomu, jak tato náboženská skupina používá média, jaká jsou jejich nejdůležitější média a jakou roli příp. pro náboženství hrají. Pokud se náboženská skupina stala součástí nějaké významné mediální kauzy v minulosti, je dobré ji zmínit.
U jednotlivých médií je potřeba se věnovat charakteristice média, jejímu základnímu institucionálnímu popisu (vč. Nákladu či dosahu média), ale stručně i historii.
U obecných pojmů je dobré se věnovat základní charakteristice dle odborné literatury.
Hesli je strukturované takto: obecná charakteristika pojmu a ve zkratce nejdůležitější momenty, kdy se fenomén stýká s problematikou médií. Poté stručná historie. Aktuální stav (u média i jeho institucionální popis). Výčet a charakteristika mediálně relevantních souvislostí (např. médií, která používá daná náboženská skupina, kauz, kdy se objevila v mediálním prostoru apod.).
U teoretických pojmů jde o stručnou přehledovou studii, zaměřující se na kritiku a problematizaci pojmu.
Vždy mějme na paměti, že našimi čtenáři mají být lidé pracující v médiích nebo členové náboženských společností, kteří se s médii stýkají! Píšeme tedy částečně popularizační text, nikoliv striktně vědecký!
Jako vzor vám do jisté míry může sloužit příklad z oxfordského kompendia.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1423/jaro2017/ZUR603/um/internal_models.png
- do 4. 6. 2017 včetně připravte svoje slovníkové heslo a vložte jej do příslušné odevzdávárny.
- do 11. 6. 2017 potom napište reflexi (stačí v několika stručných bodech) k pěti z hesel vašich kolegyň/kolegů
- do 25. 6. 2017 vložte do příslušné odevzdávárny finální verzi textu. Její odevzdání = ukončení předmětu (budete-li mít úspěšně absolvovaný závěrečný test)
Následující