SP4MP_ETPP Specializace: E Metody a poradenství v etopedii

Poradenství v kontextu posilujících strategií 3P

Následující blok pojednává o modelu informované intervence. Studenti budou seznámeni s posilujícími strategiemi 3P – podpora, posilování a provázení a jejich vymezení oproti strategiím restriktivním. 

Předložené studijní materiály mimo to popisují informovanou intervenci v kontextu naplnění potřeb dítěte, jeho participaci na změně a roli přirozených sociálních struktur v procesu změny. 

Doporučená literatura:

VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? In Ratolest Brno. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Brno: občanské sdružení Ratolest Brno, 2011. s. 134http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-143, 145 s. ISBN 978http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-80http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-260http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-0137http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-9.

VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-80http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-210http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-6134http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif-7.

  • s. 15-34

PRESOVÁ, Jana. Školní vztahová síť jako riziko vývoje poruch chování [online]. 2014 [cit. 2015-01-20]. Disertační práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Věra Vojtová. Dostupné z: ..

  • s. 43-45

MATOCHOVÁ, Jarmila. Podpůrná dimenze institucionální a preventivně výchovné edukace [online]. 2014 [cit. 2015-01-20]. Rigorózní práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Marie Vítková. Dostupné z: .

  • s. 23-25

UNGAR, Michael. Delinquent or simply resilient?: How "problem " behaviour can be a child's hidden path to resilience. The international child and youth care network [online]. 2009, č. 125 [cit. 2013-08-06]. Dostupné z: http://www.cyc-net.org/cyc-online/cyconline-july2009-ungarchapter.html

UNGAR, Michael et al. Unique pathways to resilience across cultures. Adolescence [online]. 2007, roč. 42, č. 166, s. 287-310 [cit. 2015-01-20].

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/jaro2015/SP4MP_ETPP/um/53040956/img-150120133121.pdf

Průběžný úkol č. 1

Na základě doporučené literatury vydefinujte základní domény podpůrných strategií využitelné v poradenském procesu. Úkol odevzdejte do příslušné odevzdávárny.