Poradenství v kontextu posilujících strategií 3P
Následující blok pojednává o modelu informované intervence. Studenti budou seznámeni s posilujícími strategiemi 3P – podpora, posilování a provázení a jejich vymezení oproti strategiím restriktivním.
Předložené studijní materiály mimo to popisují informovanou intervenci v kontextu naplnění potřeb dítěte, jeho participaci na změně a roli přirozených sociálních struktur v procesu změny.
Doporučená literatura:
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? In Ratolest Brno. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Brno: občanské sdružení Ratolest Brno, 2011. s. 134-143, 145 s. ISBN 978
-80
-260
-0137
-9.
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978-80
-210
-6134
-7.
- s. 15-34
PRESOVÁ, Jana. Školní vztahová síť jako riziko vývoje poruch chování [online]. 2014 [cit. 2015-01-20]. Disertační práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Věra Vojtová. Dostupné z: ..
- s. 43-45
MATOCHOVÁ, Jarmila. Podpůrná dimenze institucionální a preventivně výchovné edukace [online]. 2014 [cit. 2015-01-20]. Rigorózní práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Marie Vítková. Dostupné z: .
- s. 23-25
UNGAR, Michael. Delinquent or simply resilient?: How "problem " behaviour can be a child's hidden path to resilience. The international child and youth care network [online]. 2009, č. 125 [cit. 2013-08-06]. Dostupné z: http://www.cyc-net.org/cyc-online/cyconline-july2009-ungarchapter.html
UNGAR, Michael et al. Unique pathways to resilience across cultures. Adolescence [online]. 2007, roč. 42, č. 166, s. 287-310 [cit. 2015-01-20].
Průběžný úkol č. 1
Na základě doporučené literatury vydefinujte základní domény podpůrných strategií využitelné v poradenském procesu. Úkol odevzdejte do příslušné odevzdávárny.