Cílem kurzu je seznámit studenty s principy fungování managementu organizací působících v tržním prostředí.
Jedná se o rozšíření poznatků z předmětů pokrývající základy managementu, strategický management, manažerské ekonomiky a manažerské psychologie a sociologie do praxe v prostředí fungování trhu.
Kurz se zaměřuje na popis základních manažerských komponent (upraveno Morton, 1991) a jejich fungování v organizacích se zaměřením na dosahování zisku, případně vyrovnané hospodaření v oblasti poskytování výrobků i služeb.
Podmínky získání úspěšného zakončení v rámci SEMINÁŘE:
Aktivní účast na cvičeních s vypracováním jednotlivých částí spojených se zadáním práce.
Vypracování a prezentace vyřešené seminární práce (studie) na vybrané téma do konce řádného termínu – 10.5.2022.
Zakončení:
Vypracování a prezentace správně vyřešeného okruhu zadané problematiky
Diskuse s hodnocením Z vyhověl /N nevyhověl.
VYUČUJÍCÍ:
doc. Ing. Petr Pirožek, PhD.; Kancelář č. 530 email: pirozek@econ.muni.cz
KONZ. HODINY: ÚTERÝ, STŘEDA 9:30 – 10:30
Harmonogram a osnova kurzu:
Týden výuky |
Termín |
Před./semin. |
Téma |
Kdo |
1. |
15.2. |
Seminář |
Úvod – seznámení s
předmětem, východiska, zadání sem. práce |
Doc. Pirožek |
2. |
1. 3. |
Seminář |
Management shrnutí,
komponenta prostředí organizace |
Doc. Pirožek |
3. |
15.3. |
Seminář |
Komponenta struktury a
strategie organizace |
Doc. Pirožek |
4. |
12.4. |
Seminář |
Komponenta kultury organizace |
Doc. Pirožek |
5. |
26.4. |
Seminář |
Faktory v modelu komponent
organizace |
Doc. Pirožek |
6. |
10.5. |
Seminář |
Prezentace seminárních
prací, diskuse a hodnocení |
Doc. Pirožek |
Literatura:
·
DONNELLY, J H. – GIBSON, J L. –
IVANCEVICH, J M. Management Praha Grada (1997) 80-7169-422-3
·
MAGRETTA, J. – STONE, N. Co je to
management : jaká je jeho úloha a proč je věcí každého z nás Praha Management Press (2004) 80-7261-106-2
·
HIRSCHEY, M. – PAPPAS, J L. Fundamentals
of managerial economics Chicago Dryden (1989) 0-03-012364-X
·
COULTER, M K. – ROBBINS, S P. Management
Praha Grada (2004) 80-247-0495-1
·
LUKÁŠOVÁ, R. – NOVÝ, I. Organizační
kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku Praha Grada
(2004) 80-247-0648-2
·
VODÁČEK, L. – VODÁČKOVÁ, O. Management :
teorie a praxe v informační společnosti Praha Management (2001) 80-7261-041-4
·
TRUNEČEK, J. Management znalostí Praha
C.H. Beck (2004) 80-7179-884-3
·
KOVÁŘ, F. – ŠTRACH, P. Strategický
management Praha Oeconomica (2003) 80-245-0504-5
·
PLAMÍNEK, J. Synergický management :
vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech Praha Argo (2000)
80-7203-258-5
·
+ další odborné články k jednotlivým
tématům