Koncepce předmětu Úvod
do pedagogické praxe - np4111/nk4111
Podzimní semestr
2019
Pokyny pro studenty
Obecně
k Úvodu do pedagogické praxe II
student plní během semestru Podzim 2019 (od 30.9.
2019 do 13.12. 2019) průběžnou pedagogickou praxi na jedné z vybraných ZŠ pod
dohledem cvičného učitele (KS na ZŠ dle vlastního výběru)
- student v rámci této
praxe absolvuje 22 hodin praxe ve zvolené škole - 14 vyučovacích jednotek (dále
VJ) hospitace v náslechových hodinách (7x záznam o sledování VJ), 2 VJ vedené
ve dvojici (2x příprava na VJ) a 1 samostatně vedenou VJ (1x příprava na VJ,
videozáznam*)
- cílem praxe je orientace
studenta v praktické i teoretické rovině výuky TV na základní škole:
a) vedení VJ
(aplikace pedagogicko-didaktických v praxi)
b) hodnocení
činnosti cvičného učitele, ale i sebe sama
c) seznámení
se školní dokumentací (třídní kniha, uvolnení z TV, omluvné listy, zápisy v
knize úrazů, ŠVP atd.)
- veškeré potřebné dokumenty
jak pro administrativu před praxí, tak i pro úspěšné ukončení předmětu nalezne
student ve Studijních materiálech ”np4111” v ISu
Povinnosti
studenta
- před začátkem
praxe
o
student kontaktuje cvičného učitele na dané ZŠ
(dle výběru) a domluví se s ním na termínu setknání a podepsání smluv,
popř. domluvě na detailech praxe – ideálně v týdnu 23.-27.9.2019
o
ve Studijních materiálech - Poskytovně si
student stáhne a 2x vytiskne tyto dokumenty (oboustranně):
1.Smlouva o zajištění spolupráce při realizaci pedagogické praxe – vyplní a
podepíše ředitelství školy
2.Souhlas
s umístěním studenta na praxi – vyplní a podepíše ředitelství školy
3.Smlouva
s cvičným učitelem – vyplní a podepíše cvičný učitel
o
doporučuje se v těchto dokumentech
předvyplnit ty pasáže smluv, které student zná (např. název školy, jméno
studenta apod.).
o
tyto dokumenty nechá vyplnit/dovyplnit a
podepsat ve vybrané škole
o
dokumenty ve 2 vyhotoveních a oboustranně vytištěné
donese (či zašle poštou) sekretářce katedry, paní Aleně Marečkové, do 11.10.2019 včetně! Tento termín je závazný,
protože se řídí dalšími směrnicemi např. pro umožnění vstupu studentů do škol,
vyplácení odměn cvičným učitelům apod. Pokud do tohoto data nebudou odevzdány
dokumenty na FSpS MU, bude nutné zajistit nové podpisy = zbytečná
administrativa pro Vás, školy i pro nás.
1x
vytiskne a předá cvičnému učiteli tento dokument – nic se nevyplňuje,
nepodepisuje ani nevrací:
o
1.Pokyny pro cvičné učitele
- během praxe (30.9. - 13.12.2019)
o v rámci
praxe splní student následující úkoly:
o vytvoří
zásobník cviků (dle přiloženého dokumentu) – 20 cviků dynamického strečinku a
10 cviků statického strečinku, který využije při vedení VJ a po praxi odevzdá
spolu s dalšími dokumenty; 1. ze 4 předpokladů pro
úspěšné ukončení tohoto předmětu
o u
cvičného učitele student hospituje 14 VJ;; během/po obou náslechových VJ vyplní
7x “Záznam o sledování VJ”; 2. ze 4 předpokladů pro úspěšné ukončení tohoto
předmětu
o student
vyplní “Přípravu na VJ” na 2 VJ vedené ve dvojici (odevzdá pouze jeden za dvojici)
a 1 samostatně vedenou VJ dle stejnojmenného dokumentu; téma
jednotlivých hodin volí samostatně či po konzultaci s cvičným učitelem; každou
VJ v v dokumentu “Přípravy VJ”
připomínkuje a podepisuje cvičný učitel; 3. ze 4 předpokladů pro úspěšné tohoto
předmětu
o odevzdá
dokument “Potvrzení o absolvování praxe+sebereflexe” cvičnému učiteli k
vyplnění a po navrácení vyplněného dokumentu (po samostatně vedené VJ) stručně,
ale výstižně reflektuje vlastní činnost; 4. ze 4 předpokladů pro
úspěšné ukončení tohoto předmětu
o ???
videozáznam ze samostatně vedené VJ ??? dle možností GDPR – v procesu
VŠECHNY
TYTO DOKUMENTY BUDOU SOUČÁSTÍ TZV. DENÍKU PRAXE, KTERÝ BUDETE ROZŠIŘOVAT
V DALŠÍCH PRAXÍCH BĚHEM STUDIA A TENTO DENÍK BUDE ZÁKLADEM VAŠEHO
PORTFOLIA
1. - 7. seminář – náslechové VJ
8. - 9. seminář – vedení VJ
v tandemu – AB, CD; BA, DC
10. – 11. seminář – vedení VJ
samostatně (?videozáznam?)
- po ukončení praxe
o
písemné dokumenty spojené s výše jmenovanými
úkoly (ke stažení ve Studijních materiálech – učební materiály) odevzdá
bezprostředně po ukončení praxe (v týdnu od 16. do 20.12.2019) Mgr.
Janákovi (místnost 113) či do schránky na katedře Pedagogiky
o
po kontrole a prostudování všech dokumentů po
obsahové i formální stránce bude studentovi poskytnuta zpětná vazba formou
zápočtové konuzultace – o vložení zápočtových termínů do ISu bude student
informován emailem
o
v případě splnění všech předpokladů bude
studentovi udělen zápočet do ISu
Požadavky k
ukončení
- aktivní účast na
všech seminářích
- pedagogický
deník praxe
- zápočtová
konzultace
V případě
nejasnostní či dotazů mě kontaktujte na emailu: ondrej.janak@fsps.muni.cz