Praktikum ve speciální pedagogice
Mgr. Ondřej Straka, Ph.D.
Praktikum ve speciální pedagogice
Info
Období
podzim 2023

Rozvrh a důležité organizační informace


Cvičení
: liché čtvrtky; 8:00 - 11:40


Pro kurz je formálně vyčleněna učebna U53, část výuky ovšem proběhne formou exkurzí přímo na pracovištích (vše v Brně) zabývajících se prací s dětmi se specifickými problémy - konkrétně viz Harmonogram.

Vzhledem k časovým možnostem externích vyučujících není aktuálně možné vždy uvést konkrétní pořadí cvičení (resp. přiřazení konkrétního vyučujícího ke konkrétnímu datu), tyto informace budou doplněny krátce po začátku semestru. Dále upozorňujeme, že z organizačních důvodů nemusí být vždy možné dodržet stanovené hodiny podle standardního rozvrhu, Pokud se cvičení uskuteční v jiném čase, bude tato skutečnost v harmonogramu zvýrazněna červeně a účast na tomto cvičení se započte všem studentům v kurzu automaticky (toto automatické započtení se nevztahuje na případy, kdy je výuka v rámci plánovaného čtvrtečního dopoledne pouze mírně posunutá, zkrácená apod.; jde pouze o situace, kdy by exkurze musela proběhnout odpoledne či jiný den v týdnu).


Vyučující

  • doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. (garantka předmětu)
  • Mgr. Dana Dvořáčková
  • Mgr. Lenka Pivodová, Ph.D
  • Mgr. Milada Rejdová
  • Mgr. Sabina Tajovská
  • Mgr. Daniel Žahour


Harmonogram


12.10.2023Tělesné postižení (Dvořáčková; blok proběhne na FSS v normálním čase podle rozvrhu)
26.10.2023- bude upřesněno v průběhu semestru
9.11.2023
23.11.2023Mentální postižení (Tajovská; blok proběhne v SPC Brno, Sekaninova 1, Brno)
7.12.2023Downův syndrom (Pivodová; blok proběhne na FSS v normálním čase podle rozvrhu)


Literatura

  • Vítková, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika.

Další literatura bude upřesněna v průběhu kurzu v návaznosti na praktické prezentace.


Podmínky ukončení kurzu


a) účast na setkáních. Povolená je absence na setkáních uskutečněných mimo stanovený rozvrh, případně na jednom setkání podle standardního rozvrhu.

b) písemná zkouška, jejímž cílem bude ověřit znalosti studentů u jednotlivých typů postižení. Důraz bude kladen na specifika projevů jednotlivých typů postižení, možnosti diagnostiky, podpůrná opatření a prognózu v kontextu závažnosti poruch. Důraz bude kladen na práci s rodiči a učiteli těchto žáků.


Předchozí
Následující