1. seminář - úvodní, organizační.
Student se seznámí s účelem předmětu, povahou seminářů a podmínkami splnění.
Semináře budou vedené jako reading group. Proběhne diskuze o tom, jaké texty jsou
studenti ochotní číst. Bude navržený anglický text, který si studenti schválí (nebo ne).
Konkrétně je navržený text:
MAY, S.C. Principled compromise and the abortion controversy. In Philosophy and Public
Affairs. 33(4), 2005, s. 317–348.
Pokud bude tento text schválený, budeme o něm diskutovat na 2. semináři.
Dopis z 22. 10. Drazí kolegové, mám covid-19. Nyní jsem v pracovní neschopnosti. Nevím, kdy se vrátím do výuky. Nicméně, příští týden výuka určitě neproběhne. Tomáš Sobek
Dopis z 2. 11. Drazí kolegové, dosud se léčím z covidu a tento týden ještě budu v pracovní neschopnosti. Semináře se obnoví od 9. 11. Na nejbližším semináři budeme mluvit o zadaném článku "Principled Compromise and the Abortion Controversy". Tomáš Sobek
2. seminář - diskuze nad článkem "Principled compromise and the abortion controversy"
Otázky:
1) Je to obecně kompromis?
2) Co je to morální kompromis?
3) Jaké jsou důvody pro a proti dotování potratů?
4) Máme principiální důvody pro morální kompromis?
5) Je názorová neshoda sama o sobě důvodem ke kompromisu?
6) Preferujete spíš zásadového ústavního soudce,
nebo soudce, který je ochotný ke kompromisům?
3. seminář - diskuze nad kapitolou "Intuition" z knihy Brozek, Legal Mind, Cambridge 2020.
Otázky:
1) Co je to intuice?
2) Jaký mají vztah intuice k praktické zkušenosti?
3) Jakou roli mají intuice v právním myšlení?
4) Jsou intuice spolehlivé?
5) Jaký je rozdíl mezi intuicemi a vhledem?
6) Jaký mají vztah intuice k emocím?
4. seminář - diskuze na článkem Ferzan, Westen, "How to Think (Like a Lawyer) About Rape"