Cílem předmětu je získání dalších vědomostí o problematice vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současném vzdělávacím systému České republiky. Dalším cílem předmětu je také mimo jiné seznámit účastníky s vybranými vzdělávacími systémy v zahraničí. Předmět by měl také přispět k osvojení teoretických znalostí nezbytných pro úspěšnou organizaci výuky v inkluzivní třídě vzhledem k typu postižení žáků se speciálním vzdělávacími potřebami a žáků intaktních.
Vážení účastníci,
sejdeme se třikrát v tomto semestru. Docházka: 50%. Každý účastník vypracuje seminární práci na vybrané téma. Práci odevzdá do odevzdávárny (v rozsahu 3 – 4 strany A4).
Témata:
1. Vytvořit modelový individuální vzdělávací plán žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
2. Připravit vyučovací hodinu v modelové inkluzivní třídě s využitím osvojených výukových strategií.
3. Na modelovém případu promyslet materiálně-technická a organizační opatření nezbytná pro úspěšnou inkluzi modelového žáka se SVP.
4. Připravit podklady pro interview s rodiči žáka se SVP.
Téma eseje pro účastníky, kteří se účastní zahraniční stáže:
Podmínky inkluze ve vzdělávání v zahraničí.
Písemný online test - 40 otázek. Zodpovězeno musí být správně 75 % otázek.
Texty ke studiu najdete ve !studijních materiálech" - napravo.