Diagnostické domény žáků s poruchami chování
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Diagnostické domény žáků s poruchami chování

------------------

Zde je návod na zpracování případové studie dítěte s poruchou/problémem/v riziku poruch chování + tabulka pro záznam chování + manuál k tabulce. Zde jsou nástroje pro diagnostiku individuálních zdrojů podpory respektive rizik. Jejich využití je ve školním prostředí v procesu výuky. V rámci semináře se seznámíte i s jinými nástroji pro využití v praxi. Důležité je si uvědomit účel diagnostiky - rozmyslete si jej, budeme o tom diskutovat.

---------------------------

Prostuduj následující KATALOG a METODIKU (buď elektronická verze nebo PDF verze). Osobně upozorňuji hlavně na METODIKU, ve které najdete, co je to dynamická diagnostika. Ze jmen by Vám měl utkvět R. Feuerstein. Pokud je nebo bude Vaše působení v běžném školství, prosím osvojte si, co to je formativní hodnocení. Hodit se Vám určitě bude diagnostika dílčích funkcí a znalost, co to dílčí funkce jsou. Na s. 67 najdete návod, jak přistupovat k dětem s ADHD. Neměla by Vám uniknout diagnostika klimatu školní třídy.

Učitel doporučuje studovat od 10. 12. 2020 do 12. 2. 2021.

V této kapitole se budeme zabývat  systémem školního prostředí a možnostmi diagnostiky jeho posilujících respektive rizikových/ohrožujících zdrojů.


Předchozí