Účast na konferencích
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M.
Účast na konferencích
Info
Období
jaro 2025

Mile a milí,

vítejte v předmětu Účast na konferencích, jehož cílem je rozšířit a doplnit vaše odborné znalosti v konfrontaci s odborným prostředím, a to skrze účast na vámi zvolené konferenci či zvolených konferencích. Prosím pečlivě si přečtěte podmínky k úspěšnému průchodu předmětem. 


Zarámování předmětu


Účast na konferencích není standardní předmět s pravidelnou výukou, ale individualizované studium, jehož obsah do značné míry záleží na volbě každé/každého z vás. Jeho náplní je účast na odborné akci a sdílení získaných odborných poznatků. 


Podmínky ukončení předmětu


V bodech níže najdete postupné kroky, které musíte splnit pro úspěšné ukončení předmětu. Po individuální domluvě je možné přenášet splněné kroky mezi semestry (např. v jednom semestru doložíte vystoupení na akci, v jiném zpracujete zprávu), jen zápočet získáte až po splnění všech níže uvedených povinností. 

1. Zápis předmětu

Předmět si zapište v ISu, přičemž se ujistěte, že jste zvolili správný kód předmětu (kód je jiný pro DIS, Bc ISK a NMgr ISK) a počet kreditů, za kolik chcete předmět absolvovat (viz bod 6. aktivní účast na odborné akci). 

2. Individuální studijní plán

Každý si na začátku semestru připraví individuální studijní plán - kdy co chcete udělat pro splnění předmětu. Pokud máte k nastavení dotazy, chcete poradit s výběrem akce atp., využijte k tomu online setkání (viz bod 3). Není nutné přesně říct, jakou akci navštívíte, ale třeba kdy a jak (přesně) si ji vyberete. Pokud budete chtít pomoct s hledáním akce, je potřeba si připravit co nejpřesněji tematické zaměření, které vás zajímá.

Studijní plán zaznačte do tabulky Seznam akcí, kterou lze postupně doplňovat. Kdy byste si měli tabulku otevřít (a případně doplnit):

KdyCo
1Nejpozději do konce zápisu předmětů (konec 2. týdne semestru).Poznačte minimálně své jméno a klíčová slova, ideálně i termín a název (plánované) akce.
2Když máte jasno, jakou akci navštívíte.Akce je uvedená v tabulce (název a termín).
3Když máte zpracovaný výstup z akce do formy pro publikování.Doplňte odkaz na zveřejněný výstup.

3. Online setkání

V době změn v zápisu (obvykle 2. týden semestru) probíhá online úvodní setkání v MS Teams. Krátce budou představeny kroky průchodu předmětem, následně budeme probírat jednotlivé studijní plány, kdy je cílem zjistit relevantnost akce vůči vašemu oboru studia, stejně tak se vzájemně inspirovat. 

Účast není povinná, je však velmi doporučená. Jejím hlavním účelem je pomoci Vám při nastavení individuálního studijního plánu. Pokud máte zcela jasno, jak budete kurzem procházet pro úspěšné splnění, nemusíte se účastnit. Ať se zúčastníte nebo ne, nezapomeňte zaznačit svůj studijní plán do sdílené tabulky Seznam akcí

4. Výběr konference

Pro účely tohoto předmětu musí akce splnit tyto podmínky:

  • Oborovost;
  • Odbornost (ne popularizační akce, ne praktické školení);
  • Délka (vícedenní, příp. dvě jednodenní akce v rozsahu min. 4 hodiny každý den).

Pokud si nejste jistí, zda jste si zvolili pro kurz vhodnou akci, kontaktujte co nejdříve vyučující kurzu.

5. Účast na konferenci

Měli byste se zúčastnit celé akce (ne např. dva dny třídenní akce nebo vynechat poslední dvě přednášky). Během akce si dělejte poznámky, doporučuji také fotky. Pokud máte v plánu audio/video výstup k předmětu, můžete třeba poprosit zajímavého přednášejícího o krátký rozhovor (a souhlas s publikováním). 

Dané akce se můžete účastnit jak pasivně, tak i aktivně skrze vaše vlastní vystoupení. Dle toho se odvíjí i počet kreditů, který z akce můžete získat:

  • Účastníte se pasivně = 2 kredity;
  • Účastníte se aktivně v češtině = 3 kredity;
  • Účastníte se aktivně v angličtině = 4 kredity.

Své aktivní zapojení na odborné akci prosím dokládejte libovolnou formou (např. konferenční program, fotky...) v rámci vašeho výstupu.

6. Zpráva z konference 

Pro jednoduchost označujeme výstup “zpráva z konference”, ale formát může být různý dle vaší volby (podcast, video, shrnující text…). Podstatné je, že tato zpráva musí:

  • být publikována (doporučujeme na portfoliu, příp. na Mediu apod.),
  • předávat odborné oborové poznatky z navštívené akce.

V rámci obsahu zprávy doporučuji  zamyslet se nad vaším osobním (nejen faktickým) vztahem k akci. Vyjádřete se k tomu, co bylo před akcí (očekávání), (2) během akce (co zaznělo a Vás k tomu napadalo, zejména ve vztahu k oboru a vašemu oborovému působení) a (3) po akci (ne/naplnění očekávání, přínosy účasti...). Strukturu neroubujte na časovou posloupnost akce, zaměřte se na to, co si podle vás zaslouží pozornost nejvíce, dejte dohromady, co spolu souvisí, fakta doplňte (jasně oddělenými) vlastními myšlenkami, asociacemi, názory. 

Formát zprávy může být různý dle vaší volby, pokud byste chtěli využít něco "netradičnějšího", doporučuji konzultovat plánovaný výstup v průběhu semestru. Zpracování zprávy by vám po akci mělo zabrat cca 2- 3 hodiny (podle množství poznámek, náročnosti formátu atd.; v přepočtu na znaky textu cca 15 000 znaků za celkový výstup předmětu). 


Zprávu z konference, pokud budete chtít předmět ukončovat v daném semestru, prosím odevzdávejte do 20. 6. 2025, a to zasláním odkazu na publikovanou zprávu e-mailem. Po přijetí zprávy nezapomeňte doplnit odkaz do sdílené tabulky Seznam akcí. V případě, že se konference bude konat později, lze se domluvit na termínu odevzdání individuálně.


V případě otázek prosím pište Pavla Vizváry (e: kovarova@phil.muni.cz nebo přes MS Teams). Pokud chcete tipy na designové akce, kontaktujte svou ročníkovou tutorku.

Předchozí
Následující