|
Hlavní motivaci pro vytvoření pomůcky představují tyto body:
Cílem projektu bylo vytvoření elektronické pomůcky přístupné přes IS, která textem, obrazem a pomocí animací připraví studenta na praktické cvičení. Student tak má být všestranně připraven již před začátkem cvičení, proti dosavadní praxi kdy jsou teoretické souvislosti a detaily praktického provedení přednášeny na začátku cvičení. Vedoucí cvičení má díky této pomůcce volnější prostor pro individuální řešení problémů a otázek studentů.
Jedná se o elektronickou učebnici, která obsahuje 12 kompletních fyziologických úloh, z nichž každá obsahuje v různé míře text, obrázky, virtuální laboratoř, animace či testy. Každá z úloh obsahuje minimálně dva dílčí úkoly, jejichž struktura je vždy shodná, a to úvod, cíle úlohy a metodika. V rámci pomůcky je vystaveno přibližně 30 obrázků, 13 videí a 40 animací. Využity byly jednak zcela nové výukové texty, originální videa, původní animace a obrázky, stejně jako podklady z již existujícího výukového programu Luprafisim, který je pro didaktické účely volně šířitelný. Pomůcka bude k dispozici (od období jaro 2009) jako běžný e-learningový kurz v IS MUNI.
Vzhledem k nasazení pomůcky do výuky až v následujícím výukovém období zatím není k dispozici feedback od studentů, ale předpokládá se, že tato pomůcka poskytne studentům obsáhlý výukový materiál, který bude moci z velké části nahradit praktická laboratorní cvičení. Důležitým aspektem pomůcky je možnost rozšíření témat cvičení o úlohy, které pro svou náročnost nejsou prakticky realizovány, a které jsou přístupné alespoň ve formě animací.
Více informací o koncepci projektu a jeho částech v závěrečné prezentaci autora.