Znázorníme pomocí animace složité biochemické procesy, genetické křížení, ale také postup první pomoci či komplexní herní situace. Tvoříme animace podle nákresů učitele, slovního popisu či natočení děje.
„Cílem publikace je studentům navazujícího magisterského studia připravit metodický a výukový materiál, který by jim v souladu s požadavky RVP umožnil realizovat výuku základů první pomoci na II. stupních základních škol a na středních školách. Spolupráce na těchto materiálech s IS techniky mne nadchla. Žádný požadavek nebyl neřešitelný, vstřícnost převeliká. Děkuji.“
– Mgr. Zdeňka Kubíková
V nabídce servisního střediska na pomoc s vytvářením e-learningových kurzů nás zvláště oslovila možnost vytváření animací, které lze velmi vhodně využít ke konstrukcím rovinných řezů mnohostěnů. Spolupracovali jsme se servisním technikem panem Miroslavem Fialou, který byl vstřícný k našim požadavkům a iniciativně přicházel s návrhy na jejich realizaci. Výhodou bylo, že pan Fiala je studentem učitelství matematiky a tedy rozuměl i odborné podstatě zpracovávaného tématu. I když teprve začínáme kurz využívat, předpokládáme, že bude velmi dobrou pomůckou pro studium v kombinované i prezenční formě. Děkujeme za zpracování zakázky a chceme zdůraznit, že pomoc servisního střediska je velmi užitečná. Umožňuje vytvořit kvalitní učební materiály, jejichž technické provedení by bylo pro učitele jen velmi těžko realizovatelné.
– RNDr. Marta Francová, CSc., RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
V nabídce střediska mě oslovila možnost animací, kterých lze velmi výhodně využít v geometrii. Spolupracovala jsem s panem Jiřím Bočkem a jeho kolektivem. K mým požadavkům byli velmi vstřícní, ochotní, iniciativně přistupovali k tvorbě animací a dolnili je vlastními nápady. S jejich prací i ochotou jsem velmi spokojena. Publikace bude využívána v didaktice matematiky v prezenční i kombinované formě. Děkuji za zpracování zakázky, velmi si cením této možnosti a těším se na další spolupráci.
– RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Ve spolupráci se servisním střediskem pro e-learning na MU se podařilo vytvořit modely a simulovat metody odměrné analýzy a určování bodu ekvivalence. Vzniklý výukový materiál podává zcela reálný obraz dané problematiky titračních metod a vytvořené animace znázorňují dokonce takové detaily jako je míchání roztoku, barevné přechody indikátorů, otáčení kohoutů, synchronizace konstrukce titračních křivek s vizualizací pracovního postupu titrace, zastavení a opakované přehrávání animací.
Finální úprava je plně odpovídající požadavkům a kritériím učebního elektronického textu praktického předmětu Analytická chemie. Zpracování animací je výborné úrovni a je plně odpovídající publikování materiálu ve webovém prostředí. Celková úroveň vytvořeného výukového celku předčila má očekávání.
Chtěl bych moc poděkovat servisnímu středisku za umožnění vytvoření animací, zejména jednomu z s-techniků, s jehož prací a ochotou jsem byl velmi spokojen. Těším se na další spolupráci.
– Doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.
Ráda bych jménem tvůrců ocenila spolupráci se Servisním střediskem pro e-learning. Jejich aktivní a pružný přístup k úkolům, včasné řešení cílů ve stanoveném termínu i osobní angažovanost a odbornost se vysokou měrou podepsaly na realizaci všech dílčích postupů nejen z hlediska časových, ale i kvalitativních dimenzí.
– Mgr. Sylva Hřebíčková, Ph.D.