Vyučující Masarykovy univerzity jsou velmi kreativní a poskytují studentům různé interaktivní výukové pomůcky pro lepší pochopení probírané látky. Časté jsou interaktivní průchody programy a drilovací učebnice pro nástroj Dril v informačním systému (jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům).
"Tento semestr (jaro 2011) jsme spustili drilovací aplikaci pro výuku regionální geologie. Tato pomůcka usnadňuje našim studentům samostudium geologického místopisu. Pozitivní efekt jsem měl možnost pozorovat okamžitě. Studenti chodili do vyučovacích hodin, v porovnání s předchozími lety, lépe připraveni a čas ve cvičeních, který jsme dříve museli věnovat opakovanému procvičování polohopisu, jsme nyní mohli využít k lepšímu pochopení souvislostí. Myslím, že dril pozitivně ovlivňuje úroveň znalostí studentů."
– Mgr. Vojtěch Šešulka
Cílem zakázky bylo poskytnout studentům správná řešení ke genetickým příkladům, které si v rámci procvičování probíraného učiva na Praktiku z obecné genetiky většinou řeší samostatně. Představa však byla taková, aby řešení nezískali úplně zadarmo, což jsme vyřešili formou interaktivního klíče, do kterého musí studenti doplnit správné odpovědi, čímž se jim odemkne řešení k danému příkladu. Vzniklá elektronická interaktivní skripta byla výborně zpracována nejen vzhledem k požadované interaktivitě studentů, ale i po grafické stránce a s jejich přípravou a spoluprací se servisním střediskem jsem byl maximálně spokojen.
– RNDr. Pavel Lízal, Ph.D.
RNDr. Michal Horsák, Ph.D. a kol. (PřF)
Ohlasy autorůJeště více než doplněk výuky je elektronická podoba fylogeneze a systému efektivním studijním materiálem. Detailní znalost fylogenetických vztahů je základní podmínkou úspěšného složení zkoušky. V minulosti si studenti mohli celistvý záznam fylogeneze vytvořit pouze seskládáním vytištěných dílčích fylogenetických stromů. Naopak dnes se mohou interaktivně toulat fylogenezí a testovat si své znalosti na všech úrovních systému. Navíc mohou okamžitě prohlížet typické zástupce jakékoliv skupiny – v současnosti aplikace obsahuje 1028 obrázků 999 vybraných taxonů a 161 videosekvencí.
Aplikace se u studentů dočkala mimořádného ohlasu. Její využití překračuje výuku předmětu Systém a evoluce bezobratlých, pro který byla primárně vytvořena. Protože se jedná o předmět bakalářských i magisterských státnic, je tento výukový materiál hojně používán i studenty vyšších ročníků. Ve výuce je aplikace dále využívána v předmětech Systém a evoluce živočichů a Speciální zoologie bezobratlých.
– doc. RNDr. Michal Horsák, Ph.D.
V rámci e-learningového projektu jsem jakožto lektor angličtiny na LF pro aplikaci Dril namluvil odborná anglická slovíčka ke skriptu English for Laboratory Technicians (Angličtina pro zdravotní laboranty). Na tomto úkolu jsem spolupracoval s pány Bc. Martinem Komendou a Mgr. Markem Stehlíkem. Spolupráci s nimi si nemohu vynachválit. Zatímco Martin Komenda se postaral o koordinaci celé akce, na samotném nahrávání ve studiu na PřF se se mnou podílel Marek Stehlík. Nahrání několika stovek slovíček včetně oprav trvalo dvě odpoledne, přičemž pan magistr zvukový záznam nastříhal a upravil do podoby použitelné pro aplikaci Dril. Pan Komenda pak zajistil ve spolupráci se Servisním střediskem MU vložení zvukových souborů do samotné aplikace. Oběma kolegům bych rád poděkoval za maximální ochotu a vstřícnost. Aplikaci Dril hodnotím jako velice vydařenou. Domnívám se, že bude dobře sloužit svému účelu, tj. memorizaci slovíček z cizích jazyků (a snad nejen to), a jako taková se ukáže velmi užitečnou. Omezil bych jen počet "sebehodnotících" tlačítek (1–6) – dle mého názoru by jistě stačila i pouhá tři (1 – "pamatoval jsem si", 2 – "pamatoval jsem si částečně", 3 – "nepamatoval jsem si"). Podle mne si uživatel ze šesti možností jen těžko okamžitě vybírá a takové rozhodování jej stojí dost času, čímž se ztrácí právě onen "drilový" efekt.
– Mgr. František Březina