Vzájemné hodnocení představuje aplikaci v IS MU implementující pedagogický proces hodnocení, kdy
se studenti hodnotí mezi sebou navzájem. V anglickojazyčné literatuře je tento pojem znám pod termínem
„peer assessment“ nebo méně přesně „peer review“.
Základní rozdíl mezi výše zmíněnými termíny spočívá ve volbě tzv. hodnotitelů, tedy osob
odpovědných za posouzení předkládaného díla či práce a vypracování posudku. Zatímco při
procesu „peer assessment“ je typické, že odevzdávající i hodnotitelé jsou studenti a často pochází ze
stejné množiny osob, tak v případě „peer review“ jsou hodnotitelé pečlivě vybíráni z řad odborníků
dané oblasti s cílem kvalifikovaného a nestranného přezkoumání předložené vědecké práce při
zajištění vysoké míry relevance. Základní mechanismus sběru i distribuce úkolů a výsledků je pro
oba případy užití totožný.
Existuje řada důvodů, proč do výuky vzájemné hodnocení studentů zařadit. Následující seznam
uvádí alespoň některé z nich:
Při vypracovávání posudků studenti rozvíjí své kritické myšlení, schopnost objektivního
pohledu na cizí práci a tvorbu konstruktivní kritiky.
Studenti získávají zpětnou vazbu nejen od vyučujícího, autority, ale i od kolegů – jejich
kritiku mohou studenti přijmout snadněji.
Hodnotiteli mohou být i studenti úplně jiného předmětu, např. z vyššího ročníku, pro které může jít
o součást přípravy na pedagogickou dráhu nebo o možnost zlepšovat další odborné kompetence.
Aplikace jako hodnotitele dovoluje specifikovat i jednotlivé osoby, takže vyučující může skrze ni
rozdělit opravování úkolů mezi své doktorské studenty či kolegy, kteří předmět neučí.
Vyučující snadno získá větší množství posouzení libovolného množství prací, neboť se
zvyšujícím počtem studentů se zvyšuje i počet hodnotitelů.
Pokud studenti hodnotí jiné studenty, aktivně se zapojují do procesu vzdělávání. Tvorba
kvalitního posudku přirozeně vyžaduje kvalitní znalost dané oblasti, což je může přivést k
dalšímu vzdělávání. Zpracovávají-li více prací svých kolegů, mají možnost nahlédnout do
myšlení řady studentů, kteří vypracovávali stejné či obdobné zadání.
Vzájemné hodnocení je předmětová aplikace, tj. je navázaná na
konkrétní předmět či předměty.
Vyučující najde potřebné odkazy v agendě Učitel, v rozcestníku
Záznamníku učitele.
Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Vzájemné hodnocení) Správce
Student má své odkazy v agendě Student, záložka Výuka.
Informační systém Student Výuka Vzájemné hodnocení
Osoba, která je hodnotitelem a současně není studentem ani učitelem,
najde odkaz na titulní straně IS MU v sekci E-learning.
Informační systém Vzájemné hodnocení
Nápověda pro studenty (odevzdávající i hodnotitele) a pro hodnotitele, kteří nejsou studenty ani vyučujícími předmětu je k dispozici zde.
Postup založení vzájemného hodnocení je rozdělen do pěti bodů (resp. kroků):
Název vzájemného hodnocení: Vyplnění základních údajů jako je název, pokyny pro odevzdávající,
datum zveřejnění (tj. datum, kdy se v IS MU zobrazí vzájemné hodnocení odevzdávajícím, nikoliv kdy
proběhne distribuce prací či začne hodnocení), nastavení zasílání informačních e-mailů, upřesnění
skrytosti identity odevzdávajících studentů (odevzdávajících) či hodnotitelů apod.
Odevzdání prací: Založení nové odevzdávárny či výběr z existujících. V případě zakládání nových
odevzdáváren je třeba nastavit datum, do kdy studenti smí své práce vkládat. Za odevzdávající jsou
během distribuce považováni pouze ti studenti, kteří vložili alespoň jeden soubor do některé z vybraných odevzdáváren.
Výběr hodnotitelů: V nejjednodušším případě stačí zapnout režim „Odevzdávající jsou
hodnotiteli“. Alternativně lze specifikovat hodnotitele coby studenty předmětů či seminárních
skupin, příp. individuálně dle učo. Nabízí se pouze ty předměty, na které má vyučující právo.
IS si nastavení zapamatuje a reálné osoby vyhodnotí až v okamžiku distribuce úkolů hodnotitelům.
Vzájemné hodnocení lze tedy nastavit již na samém začátku semestru.
Odevzdá-li jeden student více souborů (i do více odevzdáváren), hodnotitel bude mít k dispozici
všechny soubory od daného studenta. Jinak řečeno, hodnotitelům jsou „přiřazováni“ odevzdávající, nikoli
jednotlivé soubory.
Nastavení atributů hodnocení: Učitel musí specifikovat začátek a konec hodnocení a kolikrát má
být jeden odevzdávající hodnocen, příp. kolik prací má mít přiděleno jeden hodnotitel. V části „Úprava
distribuce vzájemného hodnocení“ je možné nastavit hodnocení souborů učitele (viz otázka zde). Všechna
nastavení musí být v době distribuce proveditelná, jinak distribuce selže.
V tomto kroku lze též nastavit pozdější datum zveřejnění výsledků studentům, než je ukončení hodnocení.
Jsou-li výsledky přenášeny do poznámkových bloků, k jejich zveřejnění dojde k tomuto datu.
Vytvoření hodnoticího formuláře: Vyučující má k dispozici pokročilý WYSIWYG (neform. zkratka „co vidíš,
to dostaneš“) editor hodnoticího formuláře. Zde může specifikovat řadu otázek, kterými pak hodnotitele vede
při tvorbě jeho posudku. K dispozici jsou otázky s jednou či více možnými odpověďmi, volným textem, hodnocení
známkami a bodovým hodnocením. U každé otázky může vyučující určit, zda se její hodnota studentovi uloží do
poznámkového bloku.
Vzájemné hodnocení umožňuje tyto základní kombinace:
Odevzdávající i hodnotitelé jsou skupiny
Odevzdávající jsou skupiny, hodnotitelé jsou jednotlivci
Odevzdávající jsou jednotlivci, hodnotitelé jsou skupiny
Odevzdávající i hodnotitelé jsou jednotlivci
V aplikaci
Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Vzájemné hodnocení) Správce
je potřeba kliknout na možnost „Založit nové“ a v prvním bodě „Název vzájemného hodnocení“ zvolit „Povolit skupinová hodnocení“. Celý postup založení vzájemného hodnocení je rozdělen do pěti bodů (resp. kroků), které jsou podrobně popsány v otázce Jak založím vzájemné hodnocení? Tato část nápovědy se věnuje především nastavením v bodech 2 a 3, které se u vzájemného hodnocení skupin liší.
Vzájemné hodnocení, které má povoleno skupinová hodnocení, umožňuje pro odevzdávající i hodnotitele tato nastavení pro vytváření skupin:
Bez rozřazení – Odevzdávajícími nebo hodnotiteli jsou jednotliví studenti, nikoli skupiny.
Studenty rozřadit náhodně – Vzájemné hodnocení založí rozpis s dostatečným počtem skupin (témat) a přihlásí k nim náhodně rozřazené studenty.
Studenti se přihlásí sami – Vzájemné hodnocení založí rozpis s dostatečným počtem skupin (témat), ale nepřihlásí k nim žádné studenty.
Rozřadit do skupin studenty ručně – Vyučující (tj. správce vzájemného hodnocení) vytvoří skupiny vložením seznamu učo studentů do editačního okna vzájemného hodnocení. Zároveň zde může přímo editovat budoucí název skupiny.
Použít existující rozpis – Vyučující vybere rozpis, který v předmětu již dříve založil v aplikaci Rozpisy témat. Ke vzájemnému hodnocení se připojí přímo daný rozpis. Jeden rozpis smí být pomocí této možnosti připojen k právě jednomu vzájemnému hodnocení a nabízí se pouze rozpisy, které lze takto napojit.
Zkopírovat existující skupiny – Vyučující i zde vybere rozpis, který v předmětu již dříve založil v aplikaci Rozpisy témat. Ke vzájemnému hodnocení se ale nepřipojí přímo tento rozpis, nýbrž jeho jednorázová kopie. Pokud mají být skupiny existujícího rozpisu využity pro vzájemné hodnocení podruhé a vícekrát, je potřeba zvolit tuto možnost.
Případné změny názvu skupin, přihlašování studentů apod. je následně potřeba provádět na těchto zkopírovaných skupinách, nikoli na původním rozpise, mají-li se u vzájemného hodnocení projevit. Smějí-li existující rozpis upravovat studenti, je nezbytné je o tom informovat.
K rozdělení studentů do skupin vzájemné hodnocení využívá aplikaci Rozpisy témat v Záznamníku učitele daného předmětu, kdy skupinami jsou témata předmětového rozpisu a studenti přihlášení k tématu jsou členové takto pojmenované skupiny. Ve většině případů však v Rozpisech témat není nutné nic nastavovat.
Členy skupin mohou být pouze studenti předmětu, ve kterém se rozpis nachází, nebo těch předmětů, mezi nimiž je sdílen. Pokud je vzájemné hodnocení nastavované pro více předmětů, skupiny se vytvoří (nebo nastaví) tak, aby do nich mohli být přihlášeni studenti všech předmětů (podrobnosti níže).
V době začátku hodnocení se rozpisy se skupinami napojenými na vzájemné hodnocení takzvaně uzamknou. To znamená, že je již nepůjde editovat a k dispozici budou jen v režimu náhledu.
Podobně jako u vzájemného hodnocení jednotlivců lze i pro skupiny využít nastavení, že odevzdávající skupiny jsou stejné jako ty, které hodnotí. Odevzdávající i hodnotitelé rozřazení do skupin mohou být studenti různých předmětů nebo seminárních skupin.
Specifika skupin odevzdávajících:
Jsou-li odevzdávající rozřazeni do skupin, tak je velmi žádoucí v bodu 1 „Název vzájemného hodnocení“ zaškrtnout možnost pro upozornění odevzdávající e-mailem, protože pouze tehdy aplikace pošle studentům informaci, že byli přihlášeni do skupiny pro vzájemné hodnocení nebo že se mají přihlásit.
Skupiny odevzdávajících se vytvářejí k datu a času, kdy je vzájemné hodnocení zveřejněno studentům a následně jsou studenti o svém přihlášení či povinnosti se přihlásit informováni, pokud je to v bodu 1 nastaveno. Datum zveřejnění vzájemného hodnocení je tedy žádoucí nastavit dostatečně dlouho před datem odevzdání prací.
Student je aplikací považován za člena skupiny, pokud se k ní přihlásí (je přihlášen) nejpozději v době začátku hodnocení prací.
Aplikací vytvářené skupiny odevzdávajících se vytvářejí pro předměty, jejichž studenti mají právo odevzdat do některé z napojených odevzdáváren (pokud ještě smějí odevzdávat) nebo jejichž studenti mají v některé odevzdávárně vložený soubor (jde-li o již uzavřenou odevzdávárnu). Odevzdávárna se musí nacházet ve studijních materiálech předmětu, pro který je vzájemné hodnocení vytvořeno. Pokud má být vzájemné hodnocení skupin pro více předmětů, je třeba je nasdílet, viz Lze vytvořit vzájemné hodnocení, které je společné pro více předmětů?
Skupina je aplikací považována za (úspěšného) odevzdávajícího v případě, že alespoň jeden člen odevzdá alespoň jeden soubor do alespoň jedné z napojených odevzdáváren. Takový soubor je považován za práci celé skupiny.
Specifika skupin hodnotitelů:
Skupiny hodnotitelů vytvářené pomocí možností „Studenty rozřadit náhodně“, a „Rozřadit studenty do skupin ručně“ jsou vytvářeny až v době distribuce prací mezi hodnotitele. Skupiny hodnotitelů vytvářené pomocí možnosti „Studenti se přihlásí sami“ jsou vytvářeny k datu a času, kdy je vzájemné hodnocení zveřejněno studentům.
Student je aplikací považován za člena skupiny, pokud se k ní přihlásí (je přihlášen) nejpozději v době začátku hodnocení prací.
Celá skupina hodnotitelů má k dispozici jeden společný hodnoticí formulář a stačí, aby hodnocení zadal jeden člen skupiny, protože se předpokládá, že jde o výsledek společné práce. Doporučuje se, aby se celá skupina k hodnocení sešla u jednoho počítače (nebo přes videohovor) a hodnocení zadával jeden člen za všechny. Hodnoticí formulář nepodporuje souběžnou editaci více členy jedné skupiny.
Ano, při zakládání vzájemného hodnocení lze vytvořit jednu či více nových odevzdáváren nebo využít existující
(i již uzavřené). Při užití existujících a zároveň neuzavřených odevzdáváren je nutné pohlídat korektní nastavení
termínů pro odevzdání prací a začátku hodnocení.
Při použití již uzavřených (a tedy pracemi naplněných) odevzdáváren je vhodné zrušit zasílání e-mailu odevzdávajícím
(nastavení v prvním kroku zakládání vzájemného hodnocení), které už nemá v tomto případě smysl.
Studenti, kteří odevzdají svůj první soubor až poté, co se uskuteční distribuce prací, nejsou považováni za odevzdávající.
Pokud studenti smí měnit své práce i po začátku hodnocení, nabídne se hodnotiteli vždy ta verze souboru, která je
aktuální ve chvíli, kdy se rozhodne ji ohodnotit.
Po zveřejnění výsledků je najdou jak v aplikaci Vzájemné hodnocení v roli odevzdávající, tak v poznámkových
blocích, pokud vyučující nastavil, aby se do nich výsledky přenesly.
Téměř kdokoli, kdo je v Informačním systému MU aktivní a je přihlášen. Proto vstup pro hodnotitele vede i z titulní strany
mimo studentské či učitelské agendy. Osoby, které nejsou studenty předmětu či seminární skupiny, je potřeba zadat
prostřednictvím jejich učo.
Nápověda pro hodnotitele, kteří nejsou studenty ani vyučujícími předmětu je k dispozici zde.
Ve vzájemném hodnocení je možné skrýt identitu hodnotitelů i odevzdávajících. Nastavená pseudonymita zajistí, že se nikde v aplikaci
nezobrazí jméno ani UČO hodnotitele/odevzdávajícího a odevzdané soubory se přejmenují tak, aby je nešlo spojit s názvem souboru v odevzdávárně.
Aplikace Vzájemné hodnocení ale nemaže metadata z odevzdaných souborů ani nekontroluje jejich obsah. Pokud se tedy odevzdávající přímo do své práce
podepíše nebo v souboru ponechá metadata (např. autor dokumentu ve Wordu), i přes nastavenou pseudonymitu může hodnotitel ve vzájemném hodnocení
identitu odevzdávajícího odhalit.
Učitelé předmětu znají identitu odevzdávajících a hodnotitelů vždy.
Pseudonymita se nastavuje při založení nového vzájemného hodnocení:
Informační systém Učitel [předmět] (Vzájemné hodnocení) Správce Založit nové
nebo při úpravě vzájemného hodnocení:
Informační systém Učitel [předmět] (Vzájemné hodnocení) Správce Upravit
1 Možnosti pseudonymity jsou v rozšiřujícím nastavení, je potřeba kliknout na „více“.
Ano, po provedení distribuce se po rozkliknutí dlaždice vzájemného hodnocení v roli správce zpřístupní
odkaz „Přehledy“, kde jsou seznamy odevzdávajících a hodnotitelů. Zobrazují se zde souhrnné informace o tom, jak
odevzdávající a hodnotitelé plní své formální povinnosti dané jejich rolemi. Tyto seznamy může vyučující exportovat
a dále zpracovávat. Zároveň zde vyučující uvidí např. odkazy na samotná hodnocení, odevzdané práce a případně součty
přidělených či obdržených bodů.
Kromě toho lze přes odkazy „Odevzdávající“ a „Hodnotitelé“ v režimu „pouze pro čtení“ sledovat, jak hodnotili nebo
jak byli hodnoceni. Všechny tyto možnosti nabízí stejná data, jen jsou jinak seskupena. Vyučující zde vždy vidí identitu
hodnotitelů i odevzdávajících, a to bez ohledu na nastavení vzájemného hodnocení a jeho případnou roli v něm.
Vyučující nemůže měnit hodnocení za hodnotitele. Jsou-li však výsledky exportovány do poznámkových bloků, např. za
účelem výpočtu průměru a závěrečné klasifikace, tak tyto bloky může upravovat přímo a podle svého uvážení.
Ano, a to výběrem možnosti „Smazat“ na dlaždici vzájemného hodnocení (jako správce). Tímto způsobem je možné zrušit
jakékoli chybné či aktuálně probíhající vzájemné hodnocení. Po uplynutí data konce hodnocení je už ale smazat nelze.
Pokud je již vzájemné hodnocení zveřejněno odevzdávajícím nebo již probíhá hodnocení, přijde odevzdávajícím či
hodnotitelům po jeho zrušení informační e-mail.
Zrušená vzájemná hodnocení je možné nalézt přes možnost „Vytvořit kopii“ na kartě „Neuložené“. Nastavení ze smazaného
vzájemného hodnocení tak lze využít jako základ (šablonu) k vytvoření nového, podobným způsobem je zde možné dohledat
i různé neuložené verze.
Nikoli. Po ukončení hodnocení už vzájemné hodnocení nelze zrušit. Zveřejnění výsledků studentům lze dočasně odložit,
toto nastavení je ale možné měnit jen u připravovaných či probíhajících hodnocení.
Zde je rozdíl, jestli mají mít všichni studenti vzájemné hodnocení v jednom (cizím) jazyce, nebo zda má mít část
studentů stejné hodnocení česky a část anglicky.
Pokud mají mít všichni studenti jednu jazykovou mutaci vzájemného hodnocení, ať už anglicky nebo v jiném jazyce, stačí
v požadovaném jazyce vyplnit verzi formuláře jinak určenou pro češtinu (resp. hlavní jazyk vzájemného hodnocení), viz
otázka č. 4 výše. Všechny položky nastavení včetně hodnoticího formuláře je možné vyplnit i v jazycích, které využívají
jiné písmo než latinku. (Číslice v nastavení priority distribuce či u přidělovaných bodů vždy musí být arabské.) Stejně
tak mohou různé jazyky využít i hodnotitelé.
Pokud má mít část studentů vzájemné hodnocení v češtině a část anglicky podle toho, do jakého jazyka mají přepnutý IS,
tak je potřeba v 1. kroku nastavení rozkliknout ikonku „+EN“ a vyplnit položky tak, jak jsou popsány. Česky i anglicky
je potřeba vyplnit i formulář pro hodnotitele v 5. kroku.
Informační e-maily odevzdávajícím a hodnotitelům přicházejí v té jazykové verzi, do které mají přepnutý IS.
Ano, je-li to ve vzájemném hodnocení nastaveno pomocí atributů „[ ] Hodnotit soubory učitele“ a „[ ] všemi hodnotiteli“
(4. krok Nastavení atributů hodnocení). Pokud není žádný z těchto dvou atributů zaškrtnut, soubory vložené vyučujícími do
napojených odevzdáváren se během distribuce ignorují. Tj. vyučující nemůže do odevzdávárny vložit soubor za studenta (např. poslaný e-mailem).
Jsou-li atributy zaškrtnuty takto:
pak vyučující, který vloží (resp. odevzdá) alespoň jeden soubor do některé z napojených odevzdáváren, bude při distribuci
považován za řadového odevzdávajícího a jeho soubory se podle nastavení priority distribuce náhodně přiřadí některému (jednomu)
z hodnotitelů. Tímto způsobem je možné si vyzkoušet, jak náhodný hodnotitel ohodnotí soubory vyučujícího. Zároveň si jde zkusit
i to, jak vzájemné hodnocení v různých fázích vidí odevzdávající student.
Jsou-li atributy zaškrtnuty takto:
pak vyučující docílí toho, že budou všichni studenti hodnotit i soubory všech vyučujících a hodnotitelům se nad rámec počtů
prací nastavených v prioritě distribuce k hodnocení přidělí i všechny soubory vyučujících, kteří do některé z napojených
odevzdáváren vložili alespoň jeden soubor.
Pokud mají být hodnoceny pouze soubory vyučujících, je potřeba jako prioritu distribuce nastavit četnost 0krát.
Tímto způsobem lze například vyřešit požadavek, aby hodnotitelé dostali k dispozici vzorově vypracovaný úkol.
Stávající možnosti aplikace zatím neumožňují vyřešit požadavek, kdy chce vyučující mezi studenty rozdat x souborů tak, aby
vždy jeden student obdržel právě jeden soubor vyučujícího (každému hodnotiteli se totiž od vyučujícího vždy přiřadí všechny soubory).
Změnu data, do kdy lze hodnotit, je možné u vzájemného hodnocení provést (ve 4. kroku při nastavování atributů hodnocení)
ale pouze za předpokladu, že ještě nenastal konec hodnocení. Tj. pozor, po uplynutí doby, do kdy lze hodnotit, již interval
prodloužit nejde. Datum lze změnit jen do budoucnosti a tato změna je nevratná. Spolu s tím je potřeba adekvátně upravit dobu
zveřejnění výsledků.
Jiná nastavení týkající se hodnocení není možné po začátku hodnocení měnit.
Při zakládání vzájemného hodnocení jde vzájemné hodnocení vytvořit také pomocí tlačítka „Vytvořit kopii“. Vyučující pak může
vybrat z existujících vzájemných hodnocení daného předmětu (záložka „Navrhované“) i ze vzájemných hodnocení v jeho ostatních
předmětech (záložka „Dle období“). Ve vytvořené kopii je kromě názvu a data zveřejnění (1. krok) vždy potřeba upravit napojení
na odevzdávárny (2. krok) a data související s hodnocením (4. krok). Záložka „Neuložené“ umožňuje využít nastavení smazaných
či neuložených (tedy rozpracovaných) vzájemných hodnocení.
Ano. Pokud je potřeba, aby byla do nového semestru překopírována všechna vzájemná hodnocení z předchozího semestru (nebo
jiného předmětu), jde k tomu využít možnost „Kopírování a sdílení studijních materiálů“.
Informační systém Učitel [vybraný předmět] (Studijní materiály) Kopírování a sdílení studijních materiálů
Cílový předmět musí mít prázdné studijní materiály, proto se tato možnost typicky využívá na začátku nového semestru. Tímto
způsobem překopírovaná vzájemná hodnocení se v cílovém předmětu zobrazí po překopírování jako chybná/neúplná.
Vzájemné hodnocení se sdílí mezi všemi předměty, které jsou při jeho založení nebo úpravě vybrané v Záznamníku učitele.
Tyto předměty lze v Záznamníku učitele vybrat přes možnost „jiné předměty“, poté zaškrtnout všechny předměty, mezi nimiž se má
vzájemné hodnocení sdílet, a potvrdit tlačítkem „Vybrané“. Všechna vzájemná hodnocení, která vyučující s těmito vybranými
předměty založí (nebo u nich klikne na možnost „Upravit“ a následně je uloží), se mezi nimi budou sdílet. Pokud vyučující zvolí „Zavřít bez uložení“, sdílení mezi předměty se nenastaví.
1 Vzájemné hodnocení sdílené mezi dvěma předměty.
Sdílení vzájemného hodnocení mezi předměty nejde zrušit. Pokud sdílení není žádoucí, tak je možné vzájemné hodnocení smazat
a vytvořit z jeho nastavení nové vzájemné hodnocení (tedy jeho kopii). Ne vždy je to ale potřeba. Odevzdávajícími jsou vždy
studenti předmětu (v němž se vzájemné hodnocení nachází), kteří odevzdali alespoň jeden soubor do připojené odevzdávárny
(nebo k tomu mají právo) a hodnotitelé jsou určeni podle nastavení ve 3. kroku. Jiní studenti nemají ke vzájemnému hodnocení
přístup a nechodí jim žádné informační e-maily, jen ho mohou vidět ve své agendě Student, v záložce Výuka.
Pro vzájemné hodnocení je možné využít všechny typy souborů, které lze vložit do odevzdávárny ve Studijních materiálech.
Jiné omezení vzájemné hodnocení nemá.
Při hodnocení videa (nebo zvukové nahrávky) vytvořeného studenty může být jimi použitý formát problematický, pokud nejde
přehrát přímo v prohlížeči, případně pokud jej lze přehrát jen na zařízeních s určitým operačním systémem apod. Jako prevenci
doporučujeme požádat studenty, aby nahrané video (nebo audio) převedli do formátu HTML5, který lze i ve vzájemném hodnocení
přehrát přímo v prohlížeči bez nutnosti stahování. V případě potřeby může tento převod (ale nikoli vložení souboru do
odevzdávárny) provést i vyučující.
Postup pro převod do formátu HTML5 je podrobně popsán v Nápovědě zde.
Převod je možné provést pro více zaškrtnutých souborů najednou. Je třeba počítat s tím, že převod nemusí proběhnout ihned, ale
může nějakou dobu trvat.